Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Jak stać się gwiazdą Instagrama

Jeden z naszych artykułów poświęcony był mocy mediów społecznościowych oraz sposobom na zdobycie dużej ilości lajków na Facebooku. Tym razem skupimy się na tym w jaki sposób możemy stać się „gwiazdą instagrama”. Instagram to narzędzie, które odgrywa coraz większą rolę w świecie biznesu. Obecnie to nie tylko portal służący do pokazywania zdjęć z życia gwiazd filmu i estrady oraz innych „sztukmistrzów”, ale także do promowania firm oraz „zwykłych” ludzi którzy nie mają nic wspólnego z talentami Beyonce lub urodą najlepszych topmodelek…

Instagram. Historia

Instagram to najpopularniejszy portal i aplikacja, które służą do publikacji zdjęć w Internecie. Niewątpliwą zaletą aplikacji jest to, że jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla telefonów z systemem Windows Phone, Android i iSOS.
Instagram został stworzony przez Kevina Systroma i Marka Kriegaera w 2010 roku. Jego nazwa powstała z połączenia słów „instant camera” i „telegram”.
Dwa lata później od jego powstania, Instagram zakupiono za miliard dolarów przez korporacje Facebook . Obecnie portal dostępny jest w 33 wersjach językowych i współpracuje także z Twitterem. Zaangażowanie użytkowników Instagrama jest znacznie większe niż na innych portalach społecznościowych. Szacuje się, że prawie 1/3 ludności na świecie regularnie korzysta z tego portalu!

Jak stać się gwiazdą INSTAGRAMA? wskazówki

Popularny profil na Instagramie często może być kluczowym narzędziem do zdobycia różnego rodzaju korzyści m.in. rozpoznawalności, która w przyszłości może przyczynić się do sporych zysków. Poniżej przedstawiliśmy kilka sposobów, które sprawią, że Ty lub Twoja firma staniecie się gwiazdami Instagrama.

Wybierz rodzaj profilu na Instagramie

Odpowiednie wypełnienie profilu na Instagramie to podstawa. Jeżeli chcemy zdobyć większą liczbę followersów, powinniśmy zdecydować się na profil publiczny. Gdy staniemy przed wyborem konta „osobistego” lub „firmowego”, powinniśmy wybrać formę odpowiednią dla siebie. Jeżeli wybierzemy konto firmowe, to musimy je połączyć z profilem Facebookowym. Dzięki temu będziemy mogli wybrać rodzaj naszej działalności i bez problemu wypełnić dane kontaktowe. Zaletą profilu firmowego jest także dostęp do statystyk i możliwość tworzenia postów sponsorowanych.

Wyróżnij się nazwą, zdjęciem i opisem

Po dokonaniu wyboru właściwej wersji konta, powinniśmy zastanowić się na nad jego nazwą. Do tego tematu warto podejść kreatywnie, ale nie tracąc przy tym zdrowego rozsądku. Nazwa powinna nawiązywać do naszej firmy lub czegoś co jest z nią związane. Powinna być prosta, łatwo zapadająca w pamięć.
Istotne w tworzeniu profilu na Instagramie jest także zdjęcie profilowe. W tym przypadku powinny obowiązywać zasady podobne do tworzenia nazwy – przede wszystkim muszą kojarzyć się z firmą lub jej działalnością. Może być to np. logo firmy lub charakterystyczny obrazek kojarzący się z jej branżą.
Kolejnym etapem w uzupełnianiu profilu powinien być jego opis. Musi być on unikalny, możemy zaczerpnąć inspirację z innych profili w mediach społecznościowych, ale nigdy nie kopiując ich całkowicie! Dobrym pomysłem jest umieszczenie na profilu linku do strony internetowej. Ważne jest jednak żeby był on czytelny i odpowiednio wyróżniający się, w przypadku jak składa się z kilku członów.
Gdy uzupełnimy profil, możemy przejść do najważniejszego etapu na tego rodzaju portalu, czyli dodawania zdjęć. Przed jakąkolwiek promocją naszego instagramowego konta powinniśmy opublikować kilka fotografii, a także ciekawych zachęcających grafik.

Promuj swój profil

W celu poszerzenia promocji swojego profilu można zainwestować w kampanie Adwords, „kupić followersów” przez co wzrośnie nasz prestiż. Jednak na początek warto zacząć od małych, ale ważnych kroków. O koncie na Instagramie możemy informować użytkowników innych kanałów. W tym celu można dodac link do swojego instagramowego profilu na naszej stronie internetowej, Twiterze, Facebooku, stopce email itp. Integracja z innymi mediami nie jest trudna, a może pomoc zdobyci wielu obserwatorów.

Odpowiednia strategia publikacji materiałów

Nie osiągniemy swoich celów bez odpowiedniej strategii. Ciekawa tematyka, wysoka jakość zdjęć – to elementy, które „zaproszą” na nasz profil sporo przyszłych obserwatorów. Jednak i tutaj należy zachować umiar – 200 zdjęć dziennie lub 1 zdjęcie na miesiąc nie przyniesie nam spodziewanych efektów. Natomiast jedno lub kilka ciekawych zdjęć w ciągu doby powinno być standardem dla tych, którzy są żądni zainteresowania. Złote zasady w udostępnianiu materiałów na Instagramie to:

– Publikowanie od czasu do czasu krótkich materiałów wideo, jednak nie częściej niż zdjęcia. Dobrym przykładem są np. zabawne filmiki lub szybkie poradniki związane z naszą działalnością

– Korzystanie z filtrów, które oferuje nam portal, dzięki czemu nie musimy przejmować się tym, że nie jesteśmy posiadaczami profesjonalnego aparatu. Najpopularniejszym i najbardziej efektownym na Instagramie jest filtr Mayfir-nadający wyjątkowo „przyjemną wyrazistość” zdjęciom.

– Doświadczeni infulencerzy nie uznają dni wolnych, dlatego też warto publikować zdjęcia w takie dni jak niedziele i święta, kiedy większość użytkowników nie pracuje. Istnieje wówczas większe prawdopodobieństwo, że zwiększy się liczba naszych odbiorców.

#HASHTAGI

W temacie „hashatgów” umiar nie jest wskazany. Im więcej ich użyjemy, tym większe prawdopodobieństwo, że trafimy do większej liczby odbiorców. Jednak musimy trzymać się pewnych zasad-hashtagi i dopasować do tematyki tego co chcemy udostępnić. Ułatwieniem są Webstagramy, które pomagają znaleźć najpopularniejsze hashtagi i najnowsze trendy. Możemy także wyróżnić się kreatywnością związaną z naszą branżą. Dobrym rozwiązaniem jest także dodawanie ‘geo-tagów”, które oznaczają lokalizację w jakiej zostało wykonane zdjęcie. Dodawanie lokalizacji przekłada się na prawie 80% większe zaangażowanie użytkowników.

Aktywność na innych profilach

„Istnieć” znaczy działać, np. komentując i lajkując inne profile. Gdy jesteśmy aktywnymi komentatorami możemy zdobyć 4 razy więcej obserwatorów. Dobrymi rozwiązaniami jest np. „iconsquare” do szybszego komentowania postów, lajkowanie zdjęć z podobnymi z hashatagami, związanymi z Twoimi materiałami, nie należy bać się zdjęć z małą liczbą komentarzy i lajków (mniejsza liczba komentarzy, oznacza mniejszą konkurencję i większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy zauważą komentarz), komentowania aktualnych zdjęć.
Dobrym pomysłem jest także dodawanie ciekawych profili do obserwowanych. Jednak nie warto przesadzać, ponieważ zbyt „natrętne” klikanie ikonki „obserwuj” może spowodować jej zablokowanie przez serwis Instagram.

Taguj innych

Oznaczanie innych użytkowników na profilu, przekłada się na prawe 60% większe zaangażowanie odwiedzających. Ważne jest jednak żeby tagować w nienatrętny, kulturalny sposób. Można oznaczać użytkowników związanych z daną fotografią, co bardziej będzie sprzyjało większemu spopularyzowaniu naszych materiałów.

06 marca 2019
Przedstawimy
twoją firmę
nowym odbiorcom

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym

#HASHTAGI na Instagramie. Sposób na sukces w social media

06 sierpnia 2019

„Hashtag” to słowo, budzące skojarzenia rodem z krain dalekiego wschodu, a czasami nawet kosmosu, szczególnie wśród osób, które swoje lata …

Czy Twoja firma powinna mieć konto na Twitterze?

09 kwietnia 2019

Co mają wspólnego prezydent Duda, Rihanna i firma Apple? Oczywiście aktywność na portalu społecznościowym Twitter. Choć portal ten wciąż nie …

Kampania Google ADS (Adwords). Czy warto inwestować?

29 marca 2019

Wyszukiwarka internetowa Google obejmuje obecnie więcej haseł i wiadomości niż niejedna encyklopedia. Dlatego też przedsiębiorca nie powinien bagatelizować możliwości jakie …