Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Jak zdobyć lajki na Facebooku?

Lajki na facebooku nie są jedynym wyznacznikiem sukcesu, jednak nikt nie jest w stanie zaprzeczyć, że to właśnie one czynią nasz profil rozpoznawalny w Internecie. Duża liczba lajków oznacza sporo pozytywnych cech z punktu widzenia firmy: popularność, zaufanie, sympatie. Przekonują użytkownika do skorzystania z naszych usług i lojalności. W artykule przedstawiliśmy sposoby, które pomogą zdobyć jak największą ilość lajków na Facebooku.

Jak zdobyć lajki od znajomych i ich znajomych

Znajomi – to z reguły do nich kierujemy pierwsze zaproszenia do polubienia naszego fanpaga. Tych bardziej zaufanych można także poprosić o to żeby rozpowszechnili stronę naszej firmy wśród swoich znajomych. W tej metodzie, mimo że jest kompletnie bezpłatna, trzeba zachować umiar. Ważniejsza jest jakość, a nie ilość. Nie warto wysyłać zaproszeń do wszystkich możliwych osób, które znamy, tylko do tych które mogłyby być zainteresowane danym profilem.

Opcja „zaproś” z poziomu fanpage

Kluczem do sukcesu w rozpowszechnianiu naszego profilu jest znanie, „tajnych opcji” na Facebooku. Wielu użytkowników nie jest świadomych o buttonie „zaproś” , przez który możemy zaprosić np. znajomych fanów lajkujących lub komentujących udostępniony przez nich post z naszego profilu. Opcja ta jest przeznaczona dla wszystkich fanpage’y, których liczba polubień jest nie większa niż 100000.

Zakup lajków na Facebooku

Zakup lajków wydaję się idealnym rozwiązaniem dla posiadaczy małopopularnego konta. Cena 1000 lajków wynosi najczęściej od 10 do 20 zł (jakby przeliczyć lajk od jednej osoby kosztuje 1-2 grosze). Stosunkowo niedużo jeżeli chodzi teoretycznie o wzrost naszej renomy na portalu Zuckenberga. Jednak taka praktyka może być ryzykowna, bo Facebook w miarę możliwości stara się weryfikować konta ze „sztucznymi lajkami”, sukcesywnie je kasując . Poza tym praktyka „lubienia” polega na zakupieniu „lajkowiczów” -często z krajów trzeciego świata, niekoniecznie rozumiejących treści postów publikowanych na naszym fanpage.

Rekomendacje i „lajk za lajk”

Choć brzmi to podobnie jak „kup lajki”, jeżeli będziemy korzystać z różnych „pomagierów wirtualnych”, takich jak np., grupy „zdobądź lajki” lub inne serwisy oferujące takie rozwiązania – możemy zyskać jeżeli opracujemy mądrą strategię. Wystarczy, ze będziemy lajkować tylko strony zgodne z naszą tematyką i tylko te, które są naprawdę wartościowe. W tym działaniu „przemyślany umiar” jest kluczem do sukcesu.

Tworzenie ciekawych postów

Dobra treść to jedna z najlepszych metod pozyskiwania zainteresowania najbardziej wybrednych użytkowników. Zasadą treści, która przyniesie nam korzyści jest prowadzenie jej zgodnie z misją, wizją i oczekiwaniami klientów. Wartościowe treści to takie, dzięki którym użytkownicy wracają, powodując wzrost rozpoznawalności marki, co jest prostą drogą do skorzystania z naszych usług. Dlatego też treści postów, jakie publikujemy na naszym profilu powinny być oryginalne, interesujące i różnorodne, ale zgodne z jego tematyką. Możemy publikować związane z branżą ciekawostki, zdjęcia, infografiki, artykuły z bloga firmy, tutoriale…
Nie powinniśmy bać się wzbudzania emocji w czytelnikach, bowiem nic tak bardzo nie pobudza zainteresowania jak sentyment, rozbawienia, a czasem nawet szok. Jeżeli nie mamy daru do tworzenia ciekawych treści, powinniśmy poważnie zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalisty. Jest sporo firm trudniących się usługami tego rodzaju, a inwestycja w porządną treść na fanpage zwróci nam się z nawiązką.

Komentowanie innych postów

Nowe polubienia można zdobyć jeżeli będziemy udzielać się profilem swojej firmy na innych branżowych fanpage’ach. W tym celu warto pobawić się w super detektywa i poszukać ciekawych stron na Facebooku, a następnie w miarę możliwości komentować ich posty. Istotne jest jednak żeby komentarze były trafne i przemyślane oraz najlepiej nie tylko jedno lub dwu słowne.

Kampania Facebook Ads

Bardzo skutecznym i stosunkowo niedrogim narzędziem w pozyskiwaniu fanów są dobrze prowadzone kampanie Facebook Ads. Główną zaletą jest możliwość skoncentrowania się na wybranych grupach odbiorców. W porównaniu do innych metod zdobywania fanów, kampania tego rodzaju daje większe prawdopodobieństwo zdobycia użytkowników rzeczywiście zainteresowanych ofertą.

Konkursy na Facebooku

Konkursy to coś, co może przyciągnąć użytkowników jak magnes. Facebook nie jest wyjątkiem od tej reguły. W celu uniknięcia osób zainteresowanych jedynie konkursem, a nie treścią strony warto postawić na zadania związane z branżą. Może to być np. opisanie wrażeń po użytkowaniu naszego produktu lub prostu wrzucenie ciekawego zdjęcia z naszym produktem. Nagroda także powinna być związana z naszą ofertą, np. rabat na naszą ofertę lub jakiś komponent (np. farby-pędzel itp.)

12 grudnia 2018
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
HASHTAGI na Instagramie. Sposób na sukces w social media
06 sierpnia 2019

„Hashtag” to słowo, budzące skojarzenia rodem z krain dalekiego wschodu, a czasami nawet kosmosu, szczególnie wśród osób, które swoje lata …

Czy Twoja firma powinna mieć konto na Twitterze?
09 kwietnia 2019

Co mają wspólnego prezydent Duda, Rihanna i firma Apple? Oczywiście aktywność na portalu społecznościowym Twitter. Choć portal ten wciąż nie …

Kampania Google ADS (Adwords). Czy warto inwestować?
29 marca 2019

Wyszukiwarka internetowa Google obejmuje obecnie więcej haseł i wiadomości niż niejedna encyklopedia. Dlatego też przedsiębiorca nie powinien bagatelizować możliwości jakie …