Niezobowiązująca wycena
Kontakt

Jak zrobić dobrą stronę internetową?

Dobra strona internetowa powinna być jak rodzinny dom. Znajdować się w miejscu które łatwo można znaleźć, zachęcać miłym, gościnnym wyglądem, a przede wszystkim sprawiać, że zawsze chcemy wracać i próbować wszystkiego co nam zaoferuje. Firmy jednak często o tym zapominają, tworząc witryny internetowe, które nie zachęcają do odwiedzin. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się co zrobić, żeby nasza witryna nie była zagubionym, odstraszającym swą urodą i brakiem funkcjonalności dworem.

Odpowiednio zdefiniowane cele

Nie można się łudzić. Gdy nie wiemy w jakim celu coś powstaje i czego przez to oczekujemy, to o stworzeniu czegoś sensownego możemy zapomnieć. Firmy często popełniają błędy już na samym wstępie, w trakcie formułowania strategii marketingowej. Brak odpowiednio zdefiniowanych celów to największy wróg w stworzeniu dobrej strony internetowej. Dlatego też zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań warto pomyśleć o naszych celach, najlepiej zgodnych ze sposobem „SMART”, który zwiększy szanse na ich realizację. Cele zgodnie z zasadą „SMART” powinny być sprecyzowane, mierzalne, atrakcyjne, realistyczne i terminowe.

Sprecyzowany
Mierzalny
Atrakcyjny
Realistyczny
Terminowy

„Od przybytku głowa boli” – umiarkowanie w treści i grafice

Wbrew znanemu powiedzonku „od przybytku głowa nie boli”, witryna internetowa jest bardziej wartościowa jeżeli zachowamy umiar szczególnie w kontekście treści i grafiki. Teksty opowiadające o tym „jacy jesteśmy cudowni” i „ile jesteśmy na rynku” raczej nie robią wrażenia na klientach. Klientów interesuje przede wszystkim „konkret”, dlatego też powinniśmy starać się pisać jedynie informacje zgodne z naszą ofertą tzw. „językiem korzyści”. Celem naszego tekstu powinno być skupienie klienta na „korzyściach” jakie otrzyma, gdy zdecyduje się skorzystać z naszej oferty. Perswazyjna treść powinna być także unikalna, napisana profesjonalnie, zawierająca dużo słówek kluczowych. Jeżeli nie czujemy się na siłach aby stworzyć tekst samodzielnie, warto skorzystać z pomocy profesjonalnych copywriterów. Ta inwestycja na pewno zwróci się po jakimś czasie wielokrotnie. W odbiorze tekstów powinna pomagać odpowiednio stworzona grafika. Dobra strona internetowa musi zawierać grafiki, które nie rozpraszają wzroku i nie zasłaniają treści. Nadmiar animacji, bannerów może także wpłynąć negatywnie na uwagę użytkownika, a oprócz tego dodatkowo powodować zbyt długie wczytywanie strony.

„Podróżowanie bez gps” – niezawodna nawigacja

Gdy obawiamy się zagubienia w trakcie podróży, bez wahania wspomagamy się GPSesem, natomiast gdy nie możemy odnaleźć interesujących nas informacji na stronie …opuszczamy ją. Żeby temu zapobiec, nasza strona powinna mieć w każdej z zakładek odpowiednio zaplanowany układ treści i rozmieszczenie elementów graficznych. Nie można także przesadzać z liczbą kategorii i podstron w menu. Bardzo istotną rzeczą jest także przejrzystość i estetyka. Nawigacja w dobrej stronie internetowej powinna być intuicyjna, nie wprowadzająca w błąd użytkownika. Dobrym rozwiązaniem jest także dodanie danych kontaktowych lub linków do portali społecznościowych, które wzbudzą większe zaufanie użytkujących.

Na podium w Google- dobra optymalizacja SEO

Najlepsze treści nie są w stanie nam pomóc, jeżeli będą niewidoczne w wyszukiwarce Google. Widoczność w Google zagwarantuje nam większą liczbę odwiedzin, a tym samym większą możliwość znalezienia klientów. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnego pozycjonera, który panuje nad często zmieniającymi się algorytmami wyszukiwarki. Istotne jest odpowiednie zaplanowanie struktury i konstrukcji naszej strony, albowiem każdy błąd związany z jej optymalizacją może być przyczyną osiągania niesatysfakcjonującej pozycji. Dobra witryna internetowa, aby stać się doceniona przez Google powinna mieć odpowiednio zaplanowaną mapę strony, nazwy zakładek, adresy URL oraz dobre nasycenie słowami kluczowymi.

Słowa kluczowe – prosto do klientów

Nowym stronom internetowym w drodze na szczyt wyszukiwarki najszybciej mogą pomóc kampanie Google Adwords. Dobrze przygotowana zdecydowanie zwiększa szanse na znalezienie linku do naszej strony przez potencjalnych klientów. Jeżeli chcemy mieć pewność, że dobrze zainwestowaliśmy środki, warto zatrudnić kompetentne osoby bądź firmy, które zadbają o zastosowanie odpowiednich i sprawdzonych metod związanych z doborem słów kluczowych.

Widoczność w każdym urządzeniu

Coraz częściej internauci korzystają z Internetu na różnych urządzeniach mobilnych. Dobra strona internetowa powinna być dostosowana do każdych parametrów, nie tracąc przy tym wartościowych treści, nie marnując ani grosza z budżetu przeznaczonego na reklamę. Klienci na pewno docenią komfortowe rozwiązania mobilne. Moc Internetu w XXI wieku nie może ograniczać się jedynie do komputerów.

Klienci nie ryby i swój głos mają

Żadna strona internetowa nie pomoże firmie osiągnąć długofalowego sukcesu jeżeli nie pozwoli dojść do głosu klientom. Dobrym rozwiązaniem jest umożliwienie kontaktu klienta z firmą poprzez wypełnienie formularza. Dodatkowym atutem może być możliwość komentowania wpisów i produktów oraz udostępnianie ankiet na stronie. Można także zrobić „sekcje” np. opinie lub referencje, gdzie zadowoleni klienci będą mogli złożyć swoje rekomendacje dla naszych ofert.

07 listopada 2018
Strona
idealna?
Dobrze trafiłeś!