Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową lub bloga?

Nie jest żadnym odkryciem, że zdjęcia często bardziej zawracają uwagę niż sam tekst, większość populacji jest po prostu „obrazoczytelnikami”. Nieodpowiednio dobrane zdjęcia do treści mogą wprowadzić użytkownika w błąd, a co gorsze nawet zniechęcić do kontynuowania odwiedzin na witrynie.
W naszym artykule przedstawiliśmy kilka porad dotyczących sposobów przygotowania zdjęć na stronę internetową, bloga lub innych wirtualnych witryn.

Określenie kierunku wizualnego na witrynę

Wiele osób odpowiedzialnych za witrynę internetową nie zdaje sobie sprawy z roli jaką odgrywają zdjęcia na niej zamieszone. W Internecie nie trudno zauważyć tych zdjęć, które są wstawiane tylko po to żeby „były”. Działania takie są pozbawione sensu. Fotografie to także część naszego wizerunku, tak samo jak pozostałe elementy graficzne. Dlatego dodanie każdego kolejnego zdjęcia powinno być odpowiednio przemyślane i wkomponowane tak żeby pasowało do całej reszty strony, nie zaburzając jej kompozycji. Dobrym rozwiązaniem przed wstawieniem jakichkolwiek zdjęć na stronę będzie zrobienie rozpiski oraz udzielenie samemu sobie odpowiedzi na pytania:
– Dlaczego je wstawiamy?
– Co chcemy pokazać?

Istotne jest przemyślenie kadrów, obiektów, ilość itp. Wyobrażacie sobie sto selfików z „dzióbkiem” w jednej pozie na stronie promującej usługi makijażystki? Albo fotografie promujące restaurację pokazujące wyłącznie nieco „bardziej” rozrywkową stronę gości? Chyba niekoniecznie. Dlatego nawet w wirtualnym świecie potrzebna jest „konkretna selekcja”.

Bądź autentyczny – uważaj na zdjęcia stockowe!

Żyjemy w czasach, w których ludzie coraz częściej nie wstydzą się naturalności. Dlatego też ostatnio w mediach społecznościowych wzrasta popularność trendu „bodypostive”. „Gwiazdy” coraz częściej bez cenzury pokazują swoje niedoskonałości ciała zbierając pochlebne opinie. Zastanawiasz się co to ma wspólnego ze zdjęciami jakie wstawiasz na swoją witrynę? Bardzo dużo. Ludzi coraz bardziej „męczy” widok idealnych ciał, sztucznych uśmiechów itp. Niestety wiele firm wciąż nie zdaje sobie sprawy, że coraz częściej posągowa, upiększona Photoshopem modelka ze sztucznym uśmiechem może zniechęcić do kupna… bo jest NIEREALNA! Z tego też powodu trzeba uważać na zdjęcia stockowe. Ich nabywcą może być każdy, dlatego też wiele witryn może mieć identyczne fotografie. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy korzystać ze „stocków”. Czasami można znaleźć ciekawe fotografie stockowe pasujące do naszej wizji i całości strony. Jednak przed „łowieniem” takich fotografii w portalach powinniśmy jasno określić to, co chcemy nimi zaprezentować!
Nie powinniśmy bać się eksperymentować z kadrem, światłem, kolorami. Musimy jednak zadbać o to żeby cała nasza prezentacja była ciągła i zgodna ze wszelkimi standardami, które wstępnie były ustalone.
Możemy także zastanowić się nad zatrudnieniem profesjonalnego fotografa żeby stworzył bardziej oryginalną i wiarygodną wersję naszych zdjęć prezentacyjnych.

Stosuj triki zwracające uwagę na miejsce w które ma spojrzeć użytkownik witryny

Dobrym sposobem jest kierowanie wzroku użytkownika na elementy, które chcemy żeby były zauważone. Dobrą metodą jest wyróżnianie zdjęcia np. specjalnym podpisem, motywem, a nawet spojrzeniem modelki. Na przykład gdy oferujemy ubrania dla kobiet w ciąży do świadomości użytkowników przemówi zdjęcie z uśmiechniętą ciężarną kobietą lub z modelką która ma po prostu wzrok skierowany na link do podstrony z ofertą.

Modelka w ciąży ściągnie wzrok użytkowników na ofertę odzieży ciążowej | Źródło: www.vipster.com
Zdjęcie dziecka kierującego wzrok na napis doskonale „skrada” uwagę użytkownika na jego treść | Źródło: www.homeschool.com

Rozmiar zdjęć na stronę internetową i ich jakość

Strona nie powinna zawierać zdjęć wątpliwej jakości. „Każde zdjęcie powinno być właściwie skompresowane. Istotne są takie parametry techniczne jak: rozmiar i waga, format pliku, opisanie zdjęć oraz atrybut ATL (w kodzie strony internetowej, który dedykuje tekst do danego zdjęcia). Odpowiednio zamieszczone zdjęcie będzie pozytywnie kojarzone i lepiej oceniane z punktu widzenia wyszukiwarek (wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania).

Dostosowanie zdjęć do grupy docelowej witryny

Styl, treść zdjęć powinny być dopasowane do tematyki portalu. Jeżeli prowadzimy portal o tematyce fitness powinniśmy prezentować zdjęcia wyłącznie związane z tą branżą. Nie zawsze wzbudzi zaufanie Pani z perfekcyjnym, wieczorowym makijażem, rozpuszczonymi włosami jedząca „klasyczną” czekoladę, nawet jeżeli ubrana jest w typowy fitnessowy strój…
Jak było wspomniane wcześniej użytkownicy coraz rzadziej nabierają się na „sztuczność”.

05 lutego 2019
Znamy
tajemnicę tworzenia
perfekcyjnych zdjęć
Skorzystaj
z naszej wiedzy

Dowiedz się więcej
o fotografii reklamowej
Jak zrobić dobre zdjęcia kulinarne?
13 grudnia 2018

Nawet najsmaczniejszy produkt spożywczy nie podbije serca (a właściwie podniebienia) jeżeli będzie brzydko wyglądać. U większości z nas zanim coś …

Jak zrobić zdjęcie produktu (packshot)?
23 listopada 2018

W dzisiejszych czasach sprzedaż coraz częściej przenoszona jest do potężnego wirtualnego kolosa jakim jest Internet. Ta przeprowadzka ze sklepowej lady …