Warner Bros to logo, które kojarzą nie tylko miłośnicy kina, ale także większe grono społeczeństwa. Nic dziwnego – to znak jednego z najpopularniejszych producentów i dystrybutorów produkcji kinowych oraz telewizyjnych. Interesującym faktem jest też, że przedsiębiorstwo Warner Bros ma polskie korzenie. Jak to możliwe? O historii loga polskich korzeniach tej popularnej marki dowiecie się po przeczytaniu naszego artykułu.
Warner Bros. Polskie korzenie
Warner Brothers Entertainment Inc, jedno z najpopularniejszych studiów filmowych świata., tak naprawdę nie jest do końca amerykańskim przedsiębiorstwem. Pomimo tego, że mieści się na sławnym wzgórzu Hollywood, kojarzonym głównie z gwiazdami wielkiego ekranu, jego twórcami byli bracia mający polskie korzenie. Ich amerykańskie imiona Albert, Sam, Harry tak naprawdę to bracia Wonsal: Aron, Szmul, Hirsz , którzy byli polskimi imigrantami żydowskiego pochodzenia, urodzonymi w mazowieckim Krasnosielcu. Wśród braci tylko najmłodszy Jack (prawdziwe imię Iztakh) urodził się w Kanadzie.
Sukces rodzeństwa zaczął raczkować małymi kroczkami od czasu kiedy to w 1903 roku zastawili rodzinny majątek – konia Boba oraz zegarek ojca, umożliwiło to uzyskanie pieniędzy na zakup projektora. Po upływie 20 lat postanowili założyć legendarną wytwórnię filmową Warner Bros. Obecnie jest ona jedną z największych na świecie, a jedynym godnym rywalem od lat jest Walt Disney Company. Jak mówi legenda jeden z braci – Hirsch (Harry Warner) powiadał , że głównym celem powstania wytwórni nie była chęć zysku, ale możliwość uczenia przyszłych pokoleń. Być może to stało się sekretem sukcesu całego przedsięwzięcia. Obecnie Warner Bros ma na koncie produkcje i dystrybucje prawie 7 tysięcy filmów fabularnych (m.in. Matrix Harry Potter, Casablanca), 14 tysięcy produkcji animowanych (Królik Bugs, Scooby Doo, Xiaolin itp.). Wytwórnia braci wypromowała również takie gwiazdy jak Clint Eastwood czy Mel Gibson.
Logo Warner Bros. Historia i nowe logo
Historia loga Warner Bros jest tak bogata jak historia samego przedsiębiorstwa. Pierwsze logo wytwórni braci powstało w 1923 roku. Była to pełna nazwa wytwórni napisana pogrubioną czcionką szeryfową w tradycyjnym stylu, a także dodający finezji pod głównym napisem slogan „Classic of the Screen”.Całe logo było w czarnej kolorystyce.
Kolejny znak firmowy firmy , będący prototypem większości przyszłych wersji loga Warner Bros został wprowadzony w 1925 roku. Był to wyrafinowany biały herb z wyrazistym czarnym konturem oraz wizerunkiem budynku na górnej części znaku i klasycznym , doskonale znanym do dziś monogramem, „WB”. Od tego czasu wytwórnie sygnowały tylko 4 oficjalne wersje znaku, które nie nawiązywały do znanego monogramu „WB” .
Ostatnio logo Warner Bros ponownie przeszło rebranding. Został on przeprowadzony z okazji zbliżającej się w 2023 roku setnej rocznicy działalności wytwórni . Złote, kultowe logo „WB” zostało zmienione na proste, błękitne z dodatkiem białych elementów. Tego rodzaju znak firmowy, ze względu na mniej skomplikowaną konstrukcję może być lepiej wykorzystywany w celach marketingowych. Jednak czy nowe logo rzeczywiście bardziej trafiło w gust odbiorców? Według sondy przeprowadzonej przez amerykańską agencję marketingową tylko 11% odbiorców woli nowy znak „WB”. Być może potrzebują więcej czasu na przyzwyczajenie się…