Warner Bros to logo, które kojarzą nie tylko miłośnicy kina, ale także większe grono społeczeństwa. Nic dziwnego – to znak jednego z najpopularniejszych producentów i dystrybutorów produkcji kinowych oraz telewizyjnych. Interesującym faktem jest też, że przedsiębiorstwo Warner Bros ma polskie korzenie. Jak to możliwe? O historii loga polskich korzeniach tej popularnej marki dowiecie się po przeczytaniu naszego artykułu.
Warner Bros. Polskie korzenie
Warner Brothers Entertainment Inc, jedno z najpopularniejszych studiów filmowych świata., tak naprawdę nie jest do końca amerykańskim przedsiębiorstwem. Pomimo tego, że mieści się na sławnym wzgórzu Hollywood, kojarzonym głównie z gwiazdami wielkiego ekranu, jego twórcami byli bracia mający polskie korzenie. Ich amerykańskie imiona Albert, Sam, Harry tak naprawdę to bracia Wonsal: Aron, Szmul, Hirsz , którzy byli polskimi imigrantami żydowskiego pochodzenia, urodzonymi w mazowieckim Krasnosielcu. Wśród braci tylko najmłodszy Jack (prawdziwe imię Iztakh) urodził się w Kanadzie.
Sukces rodzeństwa zaczął raczkować małymi kroczkami od czasu kiedy to w 1903 roku zastawili rodzinny majątek – konia Boba oraz zegarek ojca, umożliwiło to uzyskanie pieniędzy na zakup projektora. Po upływie 20 lat postanowili założyć legendarną wytwórnię filmową Warner Bros. Obecnie jest ona jedną z największych na świecie, a jedynym godnym rywalem od lat jest Walt Disney Company. Jak mówi legenda jeden z braci – Hirsch (Harry Warner) powiadał , że głównym celem powstania wytwórni nie była chęć zysku, ale możliwość uczenia przyszłych pokoleń. Być może to stało się sekretem sukcesu całego przedsięwzięcia. Obecnie Warner Bros ma na koncie produkcje i dystrybucje prawie 7 tysięcy filmów fabularnych (m.in. Matrix Harry Potter, Casablanca), 14 tysięcy produkcji animowanych (Królik Bugs, Scooby Doo, Xiaolin itp.). Wytwórnia braci wypromowała również takie gwiazdy jak Clint Eastwood czy Mel Gibson.
![](https://creativeheads.pl/wp-content/uploads/2021/02/zdj.-1-WB.jpg)
Logo Warner Bros. Historia i nowe logo
Historia loga Warner Bros jest tak bogata jak historia samego przedsiębiorstwa. Pierwsze logo wytwórni braci powstało w 1923 roku. Była to pełna nazwa wytwórni napisana pogrubioną czcionką szeryfową w tradycyjnym stylu, a także dodający finezji pod głównym napisem slogan „Classic of the Screen”.Całe logo było w czarnej kolorystyce.
![](https://creativeheads.pl/wp-content/uploads/2021/02/zdj.-2-WB.jpg)
Kolejny znak firmowy firmy , będący prototypem większości przyszłych wersji loga Warner Bros został wprowadzony w 1925 roku. Był to wyrafinowany biały herb z wyrazistym czarnym konturem oraz wizerunkiem budynku na górnej części znaku i klasycznym , doskonale znanym do dziś monogramem, „WB”. Od tego czasu wytwórnie sygnowały tylko 4 oficjalne wersje znaku, które nie nawiązywały do znanego monogramu „WB” .
![](https://creativeheads.pl/wp-content/uploads/2021/02/zdj.-3-WB.jpg)
Ostatnio logo Warner Bros ponownie przeszło rebranding. Został on przeprowadzony z okazji zbliżającej się w 2023 roku setnej rocznicy działalności wytwórni . Złote, kultowe logo „WB” zostało zmienione na proste, błękitne z dodatkiem białych elementów. Tego rodzaju znak firmowy, ze względu na mniej skomplikowaną konstrukcję może być lepiej wykorzystywany w celach marketingowych. Jednak czy nowe logo rzeczywiście bardziej trafiło w gust odbiorców? Według sondy przeprowadzonej przez amerykańską agencję marketingową tylko 11% odbiorców woli nowy znak „WB”. Być może potrzebują więcej czasu na przyzwyczajenie się…
![](https://creativeheads.pl/wp-content/uploads/2021/02/zdj.-4-Wb.jpg)