„Pampers” to marka, która wzbudza ogromny sentyment wśród wielu rodziców. Szczególnie doceniana jest przez tych, którzy pamiętają epokę tzw. „pieluszek wielokrotnego użytku” z tetry. Pampersy to „wynalazek”, który zrewolucjonizował amerykański rynek higieny dziecięcej już w latach 50-60 XX wieku , stopniowo opanowując rynki zagraniczne, trafiając także w latach 80-tych do Polski . Dzisiaj pampersy to nie tylko marka, ale często „zapożyczone” określenie dla wszystkich pieluszek jednorazowego użytku. W naszym artykule przedstawiliśmy jak zmieniało się logo tego wynalazku lubianego przez wielu rodziców i dzieci już od kilkudziesięciu lat .
Pampers. Historia pierwszych pieluszek jednorazowych
Pampersy zostały stworzone przez amerykańskiego inżyniera chemii Victora Millis. W latach 50tych pracował on dla firmy Procter&Gamble i wówczas jako dziadek chcący uprościć sposób przewijania wnuka, stworzył pierwszą pieluszkę pampers. Wynalazek w następnej dekadzie trafił na masową skalę do wielu sklepów, hipermarketów i aptek. Z początku pampersy eksponowano na półkach z kosmetykami, żywnością, lekami a także wyrobami papierniczymi.
W kolejnych dekadach systemicznie je udoskonalono. Agrafkę zastąpiono taśmą, zaczęto stosować kolorowe wzory, pojawiły się różne rozmiary, opakowania zbiorowe, elastyczne nogawki, żelowe materiały absorbujące..
Marka Pampers wciąż wprowadza innowacje, starając się sprostać oczekiwaniom rodziców i dzieci. Dziś firma produkuje dziesiątki różnych rodzajów pieluch i sprzedaje je na całym świecie. Najnowszymi hitami marki są pieluszki „oddychające” , chroniące niemowlęce ciało specjalną warstwą ochronną z lotionem…
Pampers. Ewolucja Logo
Logo Pampers rozpoznawane jest przez każdego, niezależnie od ciągłych jego zmian. Sama nazwa pampers inspirowana jest słowem „pamper” , która w przetłumaczeniu z angielskiego oznacza „pieścić”.
Pierwsze logo Pampers nie przypominało zbytnio obecnego. Autorzy użyli czerwonego tła w celu zwrócenia uwagi na nowość na rynku. Sam napis pampers był czarny i na pierwszy rzut oka znak graficzny nie kojarzył się zbytnio z produktem dla dzieci.
W celu lepszego kojarzenia się marki z produktami dla dzieci, stworzono logo w bardziej nowoczesnym stylu. Litery sprawiały wrażanie „delikatniejszych” i jakby bardziej „puszystych” podobnie jak same pieluszki. Kolor niebieski miał na celu nawiązanie do spokoju i relaksu. Rodzice kupujący produkty opatrzone tym logo mieli być przekonani, że pampers to produkt dla tych, którzy nieustannie troszczą się o zdrowie i komfort dziecka. Takie logo przetrwało okres 10 lat.
Najnowsza wersja logo to „rozwinięcie” poprzedniego znaku. Zmieniono czcionkę, litery zostały rozjaśnione. Dodatkowo dodano sygnet w postaci serca w „słonecznej interpretacji”. Dzięki temu znak jest natychmiast rozpoznawalny i od razu komunikowane są cechy produktu takie jak miękkość, lekkość i wygoda. Pampers jako jedna z nielicznych marek zawsze stosowała pełną nazwę produktu. Być może powodem tego jest to, że większość z nas nie wyobraża sobie innej nazwy na pieluszki jednorazowe.