Logo „Pizza Hut” znają nawet tacy, którzy jedzą pizzę sporadycznie. Nic dziwnego, bo marka sygnuje najpopularniejszą sieć restauracji na świecie. Tradycja i własna receptura to cechy, które uwodzą podniebienia klientów Pizzy Hut już od ponad 60-ciu lat. Długi staż sieci Pizza Hut na rynku wywarł także wpływ na kilkukrotną zmianę loga marki.
Pizza Hut. Historia najpopularniejszej pizzerii na świecie
W 1958 rok bracia Dan i Frank Carney otworzyli pierwszą pizzerie w amerykańskim mieście Wichita, w stanie Kansas. Już rok po jej otwarciu powstała pierwszy lokal Pizzy Hut na zasadzie franczyzy. Następnie po10 latach otworzono pierwszą restauracje braci Carney’ów już poza terenem USA – w Meksyku.
Na początku lat 70-tych Pizza Hut osiągnęła sukces sprzedażowy, który przełożył się również na liczbę otwarcia restauracji. Stał się tym samym pizzerią numer 1 na świecie. W 1972 roku marka Pizza Hut miała już 314 restauracji oraz zadebiutowała na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Pod koniec lat 70 została zakupiona przez przedsiębiorstwo PepsiCo, które później stało się także właścicielem KFC i Tacobell. W 1997 roku te trzy restauracje zostały jednak odłączone, tworząc Tricon. Po upływie 5 lat do Triconu dołączyły jeszcze restauracje Long John Silver’s oraz A&W Restaurants, zmieniając nazwę na Yum! Brands.
Obecnie Pizza Hut ma ponad 15 tysięcy restauracji w 93 krajach na świecie.
Czy czerwony daszek był zawsze elementem logo Pizza Hut?
Pierwsze logo Pizza Hut nie przypominało zbytnio obecnego. Co więcej nie był na nim nawet widoczny element czerwonego daszka! Była na nim ówczesna maskotka marki – Pete, trzymająca na sznurku litery „Pizza” i „Hut”.
Czerwony daszek w logo pizzerii pojawił się dopiero w 1967 roku i właściwe do dnia dzisiejszego jest on znakiem rozpoznawczym identyfikacji wizualnej restauracji Pizza Hut.
Kolejna widoczna zmiana logo, choć niecałkowicie odbiegająca od poprzedniej wersji została dokonana w 1999 roku. Wówczas czcionka „szeryfowa” została zmieniona na „skryptową”, a kropka nad i w logotypie miała kolor zielony. Pod skryptem dodatkowo została umieszczona druga żółta linia. Od 2010 do 2014 ten rodzaj logo był używany na przemian z błyszczącym odpowiednikiem, a także innymi międzynarodowymi znakami graficznymi Pizzy Hut, które funkcjonowały od 2008 do 2016 roku m.in. w Izraelu i Południowej Azji.
Zmieniające się pokolenie, a także trendy w grafice użytkowej odbiły się w 2014 roku zmianą loga restauracji. Zostało one zaprojektowane przez studio Deutsch LA zgodnie z trendem „flat design”, któremu uległy także inne światowe kolosy takie jak Apple, Microsoft czy KFC. Cechą charakterystyczną tego trendu jest prostota. Brak gradientów, cieni, skomplikowanej kolorystyki. „Flat logo” może narysować każdy kto zobaczy je nawet przez krótką chwilę. Dodatkowo dobrze wygląda w każdym formacie. Czego chcieć więcej? Jedynie częstszych promocji w Pizza HUT!