Koronawirus dopadł świat znienacka, pogłębiając dodatkowo kryzys, który był prognozowany przez ekonomistów kilka miesięcy wcześniej. Wiele firm straciło zyski, czego następstwem było utrata miejsc pracy. Niejeden przedsiębiorca wciąż waha się nad ograniczeniem kosztów na marketing. Czy tego rodzaju działania są słuszne? W naszym artykule przedstawiliśmy jak wygląda reklama w czasie pandemii koronawirusa, a także dlaczego nie warto pochopnie z niej rezygnować.
Internet – marketingową bronią w walce z koronawirusowym kryzysem
Każdy z nas zauważył ostatnio, że Internet w czasach pandemii stal się jednym z najpowszechniejszych medium marketingowych. Kto z nas w ostatnim czasie nie dokonywał zakupów przez Internet? Właśnie. Doświadczeni przedsiębiorcy doskonale wiedzą o jego potędze, dlatego dużą część budżetu reklamowego przekazują na rozwój reklamy online, rezygnując tym samym z reklam nie mających przełożenia na sprzedaż (m.in. eventy, sponsoring, reklama wizerunkowa, konkursy). Dlatego też nie dziwi fakt, ze wg prognoz IAB Polska tegoroczne wydatki na marketing będą ograniczone m.in. w reklamie kinowej (-40%), prasie drukowanej i outodorowej (-30%), radiowej (-15%), a także telewizyjnej (10%). Największym powodzeniem w marketingu internetowym cieszą się reklamy typu programataic (technologie oraz sposoby ich wykorzystania służące do automatyzacji sprzedaży i zakupu reklamy). Kolejnym popularnym narzędziem reklamy online są SEO, Adwords oraz social media. Najmniejsza część budżetu marketingowego w wirtualnej rzeczywistości jest przeznaczana na infulerncer marketing, lokowanie produktu, reklamę wideo, prowadzenie profili mediów społecznościowych, content marketing, lokowanie produktu. Podsumowując w tym roku szacowane są 51% wydatki na reklamę cyfrową – to aż o 1,5 % więcej niż przewidywano w zeszłym roku.
Reklama w Internecie. Najlepsze rozwiązanie dla branż z ograniczonymi możliwościami
Reklama w Internecie to także dobre rozwiązanie dla branż, które przez wprowadzenie obostrzeń nie mają możliwości normalnego prowadzenia biznesu (np. kluby fitness, gastronomia, muzea, niektóre sklepy stacjonarne itp.) lub znacząco spadł na nie popyt (branża motoryzacyjna, moda). Dzięki odpowiednio rozwiniętym usługom e-commerce konsumenci mogą mieć przynajmniej w jakimś stopniu zapewnione wszelkie dobra i usługi bez fizycznego odwiedzania miejsc. To, że można dokonać zakupów przez Internet bez wychodzenia domu nie jest żadną innowacją, ale coraz bardziej popularną metodą w obecnym czasie (obroty w niektórych sklepach internetowych wzrosły nawet o 300%!).Na „koronakryzys” odpowiedz mają także m.in. muzea organizujące wirtualne wycieczki 3d, a także kluby fitness oferujące tzw. treningi online.
Marketing Internetowy. 5G nowe możliwości
Choć technologia 5G w niektórych środowiskach jest uznawana za kontrowersyjną, rzuca nowe światło zarówno na technologie internetowe, jak i marketingowe. Technologia może dać szereg różnych praktycznych zastosowań bazujących na nowych standardach telekomunikacyjnych, takich jak: szybkość transmisji danych, większa przepustowość sieci, a także mniejsze opóźnienia. Oferta oparta na tej innowacyjnej technologii może dostarczyć nowy wymiar wirtualnej rozrywki, który z kolei pomoże w promowaniu marki np. gry online, nowy wymiar fonematyki (wirtualnej rzeczywistości). Technologia 5G wykorzystana w digtial marketingu to także większe bezpieczeństwo oraz gwarancja większego zysku.
Koronawirus w reklamie. Wzrost zainteresowania
Czas pandemii sprawił, że wiele marek musiało dopasować swój przekaz do priorytetów konsumentów. Można to zauważyć obecnie na każdym kroku we wszelkiego rodzaju reklamach. Co drugi przekaz marketingowy w mediach jest dostosowany do kryzysu Covid. Nic w tym dziwnego, wg najnowszych badań tego rodzaju reklamy cieszą się ponad 9% wzrostem zainteresowania niż w normalnym czasie. Natomiast te, które mają przekaz standardowy zdobywają o 5% mniejsze zainteresowanie.