Firma bez strony internetowej w dzisiejszych czasach jest jak produkt bez etykiety. Usługi przedsiębiorstwa bez strony w Internecie mogą docierać tylko do niewielkiego grona odbiorców. Tylko nieliczni, starzy klienci wiedzą gdzie można ją znaleźć lub co oferuje itp. Dlatego też kluczem do sukcesu jest jej widoczność w Internecie, którą może zagwarantować między innymi odpowiednia strona internetowa. Jednak na tym polu istnieje niemała konkurencja. Firmy webdesignerskie prześcigają się ofertami, poprzez m.in style oferowanych witryn. W celu wybrania najlepszego stylu witryny powinniśmy zdecydować się na taki, który będzie zgodny z najnowszymi trendami na rynku webdesignerskim. Jest to istotne, ponieważ nowe trendy w wyglądzie i funkcjonalności stron internetowych zmieniają się zgodnie z potrzebami użytkowników. Jakie będą dominować trendy w projektowaniu stron internetowych w 2020 roku? Informacji dotyczących wszelkich zagadnień związanych z tym tematem dowiecie się po przeczytaniu naszego artykułu.
Wyraźna kolorystyka i prostota
Nie ma lepszego sposobu na wyróżnienie naszej strony internetowej spośród konkurencji niż odważna kolorystyka i niezbyt pstrokate elementy. Wówczas wzrok użytkownika nie błądzi, tylko koncentruje się na właściwej treści. W niektórych przypadkach rekomendowane jest zrezygnowanie z „bezpiecznych” i „nudnych” pasteli, na rzecz kontrastowych wyrazistych kolorów – np. zestawienia czerwonego z białym lub granatowego z czarnym. W niektórych przypadkach takie zestawienia kolorów mogą podkreślić nietuzinkową i ekscentryczną osobowość marki, a także spowodować że takie kolory będą bezpośrednio kojarzyć się z daną firmą.
Dodatkowym atutem odważnych zestawień kolorystycznych jest lepsze prezentowanie się takich zestawień na obecnie najpopularniejszej płaszczyźnie IPS.
Gify zamiast wideo
Film wideo na stronie internetowej wygląda efektywnie i był bardzo popularnym trendem webdesignerskim w poprzednich latach. Jednak był on przyczyną zbyt długiego czasu ładowania się strony, przez co utrudniona była interakcja pomiędzy firmą, a użytkownikami. Idealnym rozwiązaniem zastępującym tego rodzaju trend są tzw., animowane gify z fotografii. Zajmują mniej miejsca, przez co skracają czas ładowania witryny i tym samym stają się bardziej przyjazne dla użytkowników.
Przemyślane układy asymetryczne
Wiele stron internetowych preferuje bezpieczne układy symetryczne. Oczywiście istotne jest to żeby treści były wyśrodkowane, jednak jeżeli chcemy przykuć uwagę odbiorcy, nie zaszkodzą elementy, które nieco zaburzają symetrię. „Asymetryczne” menu, grafika, przycisk „call to action” – to idealne rozwiązanie zgodne z najnowszymi trendami. Jednak w tym rozwiązaniu należy zachować umiar – za dużo asymetrii w układzie może więcej zaszkodzić niż pomoc…
Głosowy interfejs użytkownika (VUI)
Technologia polegającą na głosowej komunikacji pomiędzy firmą, a użytkownikiem jest jednym z gorących trendów od kilku lat. Jednak wciąż niewiele firm zdecydowało się na wprowadzenie głosowego interfejsu na witrynie. Głosowe interfejsy mogą być bardziej przyjazne użytkownikowi niż klasyczne, ponieważ większość ludzi ma już wymęczony zmysł wzroku poprzez nowoczesne wymogi pracy(obecnie większość ludzi wykonuje swoją pracę na komputerze, a nawet w zawodach które nie mają nic wspólnego z informatyką) i trendy (pisanie w komunikatorach społecznych, wielu spędza nawet po kilka godzin dziennie w taki sposób co jest bezlitosne dla wzoru). Statystyki przewidują, że kanały głosowe do 2022 roku będą rynkiem o wartości ponad 40 miliardów dolarów (źródło: OC&C Strategy Consultants). A ponad 60% w wieku powyżej 25 lat uważa, że będzie częściej używać urządzeń głosowych.
Z tych powodów istnieje prawdopodobieństwo, że VUI może stać się to kolejnym hitem w 2020! Dlatego też warto wyprzedzić konkurencję i poszukać agencji, która zaprojektuje nam witrynę z głosowym interfejsem użytkownika.
Ręczne pismo i rysunki
Witryna internetowa to nie tylko adres gdzieś tam w wirtualnej rzeczywistości, ale także wizytówka, będąca jednym z elementów obrazu firmy w oczach użytkowania. Dlatego też im więcej będzie indywidualnych elementów, tym bardziej będziemy bardziej wyróżniać się na tle konkurencji. Szczególnym trendem w przyszłym roku mogą być „ręcznie rysowane” elementy, które nadadzą niepowtarzalnego charakteru witrynie. Jednak nie jeden webmaster może zadać pytanie „Dlaczego- nie zatrzymać się przy zdjęciach w wysokiej rozdzielczości, które kojarzą się z designem wysokiej klasy?”.
Otóż dlatego, że „ręcznie” wykonane elementy takie jak czcionka lub rysunki są nie tylko urocze – ale również „ludzkie”. Mogą zbliżyć się o wiele bardziej do świadomości użytkownika niż najbardziej wyszukane grafiki stworze w profesjonalnych programach graficznych.