Sprzedaż coraz częściej przenosi się z tradycyjnych sklepów do ich internetowych odpowiedników. Ludzie coraz częściej doceniają zalety sprzedaży internetowej, nie obawiając się ryzyka wynikającego np. z braku możliwości fizycznego sprawdzenia towaru. Według prognoz w najbliższych latach handel internetowy może wyprzeć formę tradycyjnej sprzedaży. Artykuł przedstawi najistotniejsze zalety sklepu internetowego.
Nieograniczony limit czasu
Sklepy internetowe są czynne 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Możemy sprzedawać tam „wszystko” niezależnie od pory dnia, jak również niedziele i święta. Dla wielu klientów taka forma jest zdecydowanie atrakcyjniejsza i bardziej dostępna niż tradycyjne sklepy.
Zdecydowanie niższe koszty utrzymania niż tradycyjnego sklepu
Założenie swojego e-sklepu nie wymaga wielkiej sumy. Średni abonament za sklep internetowy w opłacie rocznej wynosi od 600 zł netto. Wyższe abonamenty mogą dać dodatkowe korzyści jak np. lepsza funkcjonalność. Zdecydowaną zaletą jest to, że nie musimy martwić się kosztami magazynowania lub wynajmu.
W sklepie internetowym możemy zacząć zaopatrywać się w produkt dopiero wtedy gdy klient złoży zamówienie i wysłać je po kilku dniach. Klienci mogą przeglądać, czytać opisy i dokonywać zakupu nawet tego samego produktu w jednym momencie, co w sklepach stacjonarnych byłoby niemożliwe.
Kolejnym atutem jest to, że nie musimy zatrudniać dodatkowego personelu, przez co możemy sobie pozwolić na nieco niższą cenę oferty niż w tradycyjnych punktach sprzedaży.
Sklep internetowy – częstszy kontakt z klientem
W tradycyjnych sklepach zdarza się, że klient wchodzi, dokonuje jednorazowo zakupów i już nie wraca. Przyczyną tego stanu rzeczy jest często m.in. niezbyt dogodna lokalizacja, brak czasu i motywacji. Natomiast jeżeli konsument odwiedza sklep internetowy, wystarczy mu tylko dostęp do Internetu. Po dokonaniu zakupu w tego rodzaju sklepie klienci często udostępniają swoje dane, m.in. maila, godząc się tym samym na wysyłanie newsletteru z naszą ofertą. Dzięki temu możemy wysyłać do niego nasze spersonalizowane oferty z aktualnymi rabatami, programami lojalnościami lub z informacjami o nowych produktach. Rozwiązanie to jest o wiele tańsze niż wysyłanie tradycyjnych, papierowych ulotek. Jedynym koszt jaki ponosimy to czasami zatrudnienie grafika i copywritera do stworzenia „wirtualnej broszury”. Jednak w niektórych przypadkach, jeżeli czujemy się na tzw. „siłach kreatywnych” możemy stworzyć newsletter sami. Dodatkowo informacje zdobyte drogą internetową na temat klienta pomogą nam opracować odpowiedni kierunek strategii e-biznesu w najbliższej przyszłości.
Komfort zakupów
Zakupy w Internecie to przede wszystkim komfort dla wielu klientów. Bez wychodzenia z domu mogą dokonać zakupów w dowolnej części świata. Nasz sklep internetowy może stać się prawdziwą konkurencją dla sklepów stacjonarnych, ponieważ mamy możliwość oferowania tańszych produktów, fachowego doradztwa i zagwarantowania wysyłki w terminie.
Prestiż i możliwość nieograniczonej ekspansji
Dobry sklep internetowy to przede wszystkim prestiż – doskonała wizytówka naszego biznesu. Czasami nawet miliony konsumentów mają możliwość dokonania wyboru wśród dostosowanej do ich potrzeb oferty licznych e-sklepów. Dlatego też warto wyróżnić się dobrą jakością aby ułatwić klientom wybór, stawką tego jest możliwość ekspansji nie tylko na rynku lokalnym, a także nawet na międzynarodowym.