Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Animacje reklamowe. Dlaczego są lepsze od filmu reklamowego?

Animacje reklamowe. Dlaczego są lepsze od filmu reklamowego?

Klasyczna reklama kojarzy się wielu telewidzom i użytkownikom Internetu z irytujący filmikiem, który przerywa ich ulubione programy, istotne dla nich nośniki informacji lub rozrywki. Ten rodzaj komunikacji marketingowej coraz częściej jest ignorowany – poprzez przełączanie na inny kanał lub porostu przez nacisnięcie znaku „x” w przeglądarce. W dzisiejszych czasach nawet aktorka z popularnego serialu, zatrudniona za niemałe pieniądze w reklamie- nie zawsze jest gwarancją zaufania odbiorców. Coraz więcej osób wie, ze niektóry aktorzy za odpowiednią stawkę zareklamują wszystko i wszystkich. Ludzie coraz częściej nie dają się nabrać banalnym i niezbyt porywającym dialogom typu: „umyłam włosy szamponem Y i ciasto już mi się nie przypala” oraz nie zawsze ufają fabułom filmów reklamowych. Te niezbyt zyskowne cechy spowodowały, że wielkie koncerny coraz częściej zaczęły eksperymentować z reklamą animowaną. Tego rodzaju reklamy zostały z powodzeniem zaadaptowane na szeroką skalę przez różnorodne marki. W naszym artykule dowiecie się więcej na temat zalet reklamy animowanej.

Animacje reklamowe – nie tylko dla dzieci

Filmy animowane do jakiegoś czasu kojarzyły z produkcjami dla dzieci. Walt Disney czy serie Looney Tunes – to animowane kultowe kreskówki, które „wychowały” niejedno pokolenie – naszych dziadków, rodziców, a nawet nasze dzieci. Niejeden dorosły człowiek wciąż lubi zrelaksować się i obejrzeć popularną kreskówkę z poprzedniego wieku. Kolorowa, prosta , niezbyt długa i często z wciągającą akcją i humorem – to zainspirowało także twórców reklam do zaadaptowania tego rodzaju przekazu obrazowego w świecie reklamy. To dlatego sporo animowanych reklam ma znacznie więcej wyświetleń niż tych klasycznych.
 

Animacje reklamowe – cennik


Stworzenie filmu reklamowego generuje często wysokie koszty – zatrudnianie popularnych influencerów, wynajmowanie pomieszczenia oraz ekipy filmowej znacznie przerasta koszty stworzenia animacji. Animacja to nie tylko tańsze rozwiązanie, ale także wciąż powiew świeżości na rynku – dotychczas niewiele firm decyduje się na tego rodzaju rozwiązania. Ceny kilkudziesięciu sekundowej animacji wahają się od 200 do nawet kilkuset tysięcy złotych. Oczywiście tańsze opcje z reguły są wykonywane przez studentów, którzy chcą w ten sposób dorobić, dlatego często zawierają liczne niedopracowania. Najlepiej zaufać doświadczonym grafikom, jednak nigdy nie należy podejmować współpracy z takimi, których portfolio nie przemawia do naszych oczekiwań. Przed wyborem odpowiedniej formy reklamy warto zorientować się jaki zysk da nam jeden klient (tysiąc? A może dziesięć tysięcy złotych lub więcej?). Ważny jest także fakt, że animacje reklamowe są 3 razy częściej odtwarzane niż film. Dzięki temu docierają do większej liczby odbiorców, a to z kolei może sprawić, że trafią do docelowej grupy klientów.

Dowolna możliwość kreacji w animacji

Animacja to prosta w odbiorze forma, która może trafić do każdej grupy odbiorców. Dodatkowym atutem jest dowolna możliwość kreacji – możemy wymyślić i stworzyć własnych bohaterów oraz fabułę. Postacie mogą być marką samą w sobie jak na przykład dzieje się to w reklamie karmy dla kotów Felix lub operatorów Heyah. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Musimy jednak pamiętać o tym żeby była ona zgodna z identyfikacją firmy oraz przekonywała odbiorcę o zaletach reklamowanej oferty. Odbiorca powinien zrozumieć, że przedstawiony produkt lub usługa zaspokoi jego potrzeby.

Popularna reklama karmy dla kotów Felix – 100% animowana

 

Animowane reklamy Heyah zdobyły imponujące liczby wyświetleń

16 stycznia 2020
Model 3D produktu,
który jeszcze nie istnieje?
Napisz do nas!