Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Animacje reklamowe. Dlaczego są lepsze od filmu reklamowego?

Animacje reklamowe. Dlaczego są lepsze od filmu reklamowego?

Klasyczna reklama kojarzy się wielu telewidzom i użytkownikom Internetu z irytujący filmikiem, który przerywa ich ulubione programy, istotne dla nich nośniki informacji lub rozrywki. Ten rodzaj komunikacji marketingowej coraz częściej jest ignorowany – poprzez przełączanie na inny kanał lub porostu przez nacisnięcie znaku „x” w przeglądarce. W dzisiejszych czasach nawet aktorka z popularnego serialu, zatrudniona za niemałe pieniądze w reklamie – nie zawsze jest gwarancją zaufania odbiorców. Coraz więcej osób wie, ze niektórzy aktorzy za odpowiednią stawkę zareklamują wszystko i wszystkich. Ludzie coraz częściej nie dają się nabrać banalnym i niezbyt porywającym dialogom typu: „umyłam włosy szamponem Y i ciasto już mi się nie przypala” oraz nie zawsze ufają fabułom filmów reklamowych. Te niezbyt zyskowne cechy spowodowały, że wielkie koncerny coraz częściej zaczęły eksperymentować z reklamą animowaną. Tego rodzaju reklamy zostały z powodzeniem zaadaptowane na szeroką skalę przez różnorodne marki. W naszym artykule dowiecie się więcej na temat zalet reklamy animowanej.

Animacje reklamowe – nie tylko dla dzieci

Filmy animowane do jakiegoś czasu kojarzyły z produkcjami dla dzieci. Walt Disney czy serie Looney Tunes – to animowane kultowe kreskówki, które „wychowały” niejedno pokolenie – naszych dziadków, rodziców, a nawet nasze dzieci. Niejeden dorosły człowiek wciąż lubi zrelaksować się i obejrzeć popularną kreskówkę z poprzedniego wieku. Kolorowa, prosta , niezbyt długa i często z wciągającą akcją i humorem – to zainspirowało także twórców reklam do zaadaptowania tego rodzaju przekazu obrazowego w świecie reklamy. To dlatego sporo animowanych reklam ma znacznie więcej wyświetleń niż tych klasycznych.

Animacje reklamowe – cennik


Stworzenie filmu reklamowego generuje często wysokie koszty – zatrudnianie popularnych influencerów, wynajmowanie pomieszczenia oraz ekipy filmowej znacznie przerasta koszty stworzenia animacji. Animacja to nie tylko tańsze rozwiązanie, ale także wciąż powiew świeżości na rynku – dotychczas niewiele firm decyduje się na tego rodzaju rozwiązania (częściej wybierane są np. wizualizacje 3d). Ceny kilkudziesięciu sekundowej animacji wahają się od 200 do nawet kilkuset tysięcy złotych. Oczywiście tańsze opcje z reguły są wykonywane przez studentów, którzy chcą w ten sposób dorobić, dlatego często zawierają liczne niedopracowania. Najlepiej zaufać doświadczonym grafikom, jednak nigdy nie należy podejmować współpracy z takimi, których portfolio nie przemawia do naszych oczekiwań. Przed wyborem odpowiedniej formy reklamy warto zorientować się jaki zysk da nam jeden klient (tysiąc? A może dziesięć tysięcy złotych lub więcej?). Ważny jest także fakt, że animacje reklamowe są 3 razy częściej odtwarzane niż film. Dzięki temu docierają do większej liczby odbiorców, a to z kolei może sprawić, że trafią do docelowej grupy klientów.

Dowolna możliwość kreacji w animacji

Animacja to prosta w odbiorze forma, która może trafić do każdej grupy odbiorców. Dodatkowym atutem jest dowolna możliwość kreacji – możemy wymyślić i stworzyć własnych bohaterów oraz fabułę. Postacie mogą być marką samą w sobie jak na przykład dzieje się to w reklamie karmy dla kotów Felix lub operatorów Heyah. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Musimy jednak pamiętać o tym żeby była ona zgodna z identyfikacją firmy oraz przekonywała odbiorcę o zaletach reklamowanej oferty. Odbiorca powinien zrozumieć, że przedstawiony produkt lub usługa zaspokoi jego potrzeby.

Popularna reklama karmy dla kotów Felix – 100% animowana

 

Animowane reklamy Heyah zdobyły imponujące liczby wyświetleń

16 stycznia 2020
Model 3D produktu,
który jeszcze nie istnieje?
Napisz do nas!