Jak napisać artykuł, który sprzeda wszystko?
Kontakt
Facebook

Jak napisać artykuł, który sprzeda wszystko?

Jak napisać artykuł, który sprzeda wszystko?

W dzisiejszych czasach, w epoce demokratyzacji nośników informacji „pisać” może każdy kto ma komputer i odrobine chęci. Nie oznacza to jednak, że ta możliwość wpływa pozytywnie na jakość treści. Internet jest potężnym narzędziem i „zmieści” wszystko, ale nie zawsze zgodnie z oczekiwanym skutkiem. Nie możemy zapominać, że celem każdego artykułu jest „sprzedaż”. I tutaj nie zawsze chodzi o sprzedaż wyłącznie produktu lub usługi, ale także idei, szeroko pojętej wiedzy świadczącej m.in. o naszej wartości i wizerunku. Treść, która jest w stanie „sprzedać” musi we właściwy sposób odpowiadać na oczekiwania czytelników. Po przeczytaniu poniższych wskazówek odpowiedź na pytanie „jak napisać artykuł, który sprzeda wszystko?” stanie się bliższa niż kiedykolwiek.

Informacje na temat grupy docelowej

Oczywiście można napisać artykuł „z głowy”, intuicyjnie w niedługim czasie. Jednak istnieje wtedy większe ryzyko, że nie dostarczy on wystarczająco rzetelnych informacji czytelnikom. Dlatego też najlepiej przed rozpoczęciem pisania artykułu dobrze jest zebrać jak najwięcej informacji na temat grupy docelowej. Mogą to być np. pytania klientów, a także sprawdzenie jak z problemami tej grupy radzą sobie inni. Warto pobawić się w Sherlocka Holmes’a i zrobić research na forach internetowych dotyczących wybranej przez nas grupy docelowej. Tam często pod „maską” nicków użytkownicy nie boją się zapytać nawet o najbardziej „wyszukane” rzeczy. W trakcie researchu warto stworzyć listę „potrzeb i rozwiązań”, a następnie dokonać konkretnego planu, który będzie podstawą powstania artykułu.

Nie bać się emocji w artykule

Nic tak nie działa na człowieka jak emocje. Dlatego też w artykule nie powinniśmy bać się używać specjalnych środków„pobudzających”. Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie są fanami emocjonalnych historyjek. Skutecznym narzędziem jest tzw. umiejętność storytellingu, czyli marketingu narracyjnego. Jest to sprytna, choć przyjemna manipulacja polegająca na tworzeniu historii, dzięki której czytelnik może poczuć się jej częścią, a nawet bohaterem. Powinniśmy jednak trzymać się kurczowo granicy tematu na jaki piszemy. „Lanie wody” to najgorszy wróg dobrej historii.

jak napisać artykuł
Każdy czytelnik lubi czuć się czasami jak bohater opowieści | źródło: http://chittagongit.com/icon/hero-icon-25.html

Odpowiednia pozycja artykułu w wyszukiwarkach

Nie możemy mydlić oczu. Nawet najlepiej napisany artykuł może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeżeli będzie źle pozycjonowany w wyszukiwarkach. Wpływ na pozycję ma m.in. optymalizacja treści, moc domeny, odpowiednie słowa kluczowe. Artykuł internetowy powinien być w odpowiedni sposób sformatowany: mieć akapity i nagłówki. Ułatwi to nie tylko czytanie, ale także wpłynie to pozytywnie na optymalizację w wyszukiwarkach. Nie można natomiast przesadzać ze słowami kluczowymi. Przykładowo nadmierne przesycenie słowami kluczowymi może doprowadzić do odwrotnego skutku, zarówno pod kątem wyszukiwarki jak i czytelników.

Jak napisać dobry tytuł artykułu?

Artykuł nie sprzeda nic jeżeli nie zachęci tytułem. Tytuł to obietnica tego co chcemy oferować. Dobry tytuł powinien:
– być prosty, konkretny, krótki… a przede wszystkim wzbudzający emocje,
– zakomunikować korzyść jaką otrzymają czytelnicy po przeczytaniu tekstu, np. tytułując go jako odpowiedz na jakieś pytanie,
– być zgodny z treścią artykułu.
W tytule możemy także zamieścić nazwy znanych marek związanych z tematem. Skuteczny może być także jak będzie przed czymś przestrzegać (np. przed błędami) lub doradzać (np. 10 rad dotyczących…, 5 wskazówek…, jak zrobić… itp.). Nie możemy zapominać o tym żeby miał dobrze dobrane słowa kluczowe.

Pierwszy akapit artykułu

W każdym artykule duże znaczenie ma pierwszy akapit. To od niego zależy czy czytelnik będzie zainteresowany „podróżą literacką” z naszym artykułem. Dlatego nie może być on zbyt długi, ale za to musi być konkretny, ciekawy i przede wszystkim nakreślać tematykę artykułu. W sztuce dobrego tekstu pierwszy akapit nie może wyczerpać całego tematu artykułu!!!

Język i styl artykułu

Język, jakim się posługujemy, powinien być dostosowany do konkretnego odbiorcy. Jeżeli piszemy na portal księgowy, nie możemy stosować takiego słownictwa jak na witrynie przeznaczonej dla nastoletnich czytelników. Współczesne trendy odzieżowe często inspirują się w dziełami filozofów, poetów… ”w sztuce” dobrego tekstu komercyjnego nie jest to niezbędne. Dobry tekst powinien mieć krótkie, poprawne interpunkcyjno-gramatycznie zdania i nie zawierać zbytnio „oryginalnych” środków stylistycznych. Oczywiście proste metafory i dosyć wyraziste pióro nie zaszkodzi, ale nie możemy zapominać, że to artykuł dla mas a nie dzieło filozoficzne lub literackie. Witkacy, Gombrowicz czy greccy filozofowie brzmią fajnie, ale tylko na koszulkach i torebkach.

Grafiki, multimedia, dane i statystyki w artykule

Niewątpliwie bardziej przyjazny tekst dla czytelnika to taki, który jest wzbogacony grafikami i linkami do filmów tematycznych. Ludzie lubią czytać „obrazkami”, bardziej niż tekstem. Ma to także pozytywny wpływ na pozycję artykułu w wyszukiwarkach (szczególnie jak grafika posiada nazwę i słowa kluczowe). Nie bez znaczenia jest stosowanie w treści wstawek ze sprawdzonymi statystykami i twardymi danymi pod postacią cyfr. Nietrudno zauważyć, że lepiej brzmi: „według badania Uniwersytetu X, Z milionów Polaków ma tendencje do depresji” niż „co siódmy Polak ma tendencje do depresji”. Stosowanie takich z pozoru drobnych sztuczek sprawi, że nasz artykuł sprzeda dosłownie WSZYSTKO!!!

Grafika, multimedia i statystyki powinny być istotnym elementem artykułu | Źródło: http://www.happynet.pl/tag/statystyka/
21 listopada 2018
Napiszemy
teksty
które wzmocnią
twoją stronę www

Dowiedz się więcej
o copywritingu
Content marketing – co to jest?
19 lutego 2020

Współcześnie każda firma, która „idzie z duchem czasu” dba o treść w każdym nośniku informacji, a szczególnie w Internecie. Sprzymierzeńcem …

Dobry copywriter – po czym go rozpoznać?
02 lipca 2019

Copywriter to bardzo popularny zawód, szczególnie w erze Internetu. Świat wirtualny jest wręcz przesycony agencjami, freelancerami oferującymi usługi „napisania tekstu …

Copywriter – na co powinien uważać?
31 maja 2019

We współczesnym świecie w niektórych zawodach rynek pracownika proporcjonalnie jest równy rynkowi pracodawcy. Przykładem takiego stanu rzeczy jest choćby zawód …