Pomorskie miasta to już nie tylko jakieś „punkty” na mapie Polski, ale przede wszystkim miejsca, które stają się atrakcyjne w różnych dziedzinach inwestycyjnych. Chcąc wyróżnić się nie tylko na turystycznej arenie, coraz częściej swoją identyfikacje wzbogacają logiem, nie ustępując tym zwyczajem klasycznym markom produktowym.
Logo Gdańska
Gdańsk to miasto legenda. Niektórzy uważają, że to dzięki lwom w herbie udało się miastu przetrwać wiele krzywd historycznych. Dlatego też wersja herbu z dwoma lwami po obu stronach tarczy stała się jednym z elementów logo Gdańska. Obecne logo zostało stworzone przez projektantów z gdańskiej ASP. W przestrzeni publicznej funkcjonuje od 2016 roku. Gdańsk starał się ujednolicić każdą jednostkę miejską, dlatego też projektanci stworzyli uniwersalną wersję logo. Zaprojektowano ją w sposób pasujący do ówczesnej reformy nazw miejskich jednostek,. Taki rodzaj systemu identyfikacji graficznej kosztował ok. 110 tysięcy złotych. Wynagrodzenie ASP za zaprojektowanie znaku graficznego oraz projekty tablic zamieszczanych na elewacjach i znaków na samochodach, wyniosło 15 tysięcy złotych.
Logo Sopotu
Sopot od ponad 100 lat jest najpopularniejszym kurortem w Polsce. Jest ulubionym miejscem kuracjuszy, jak również wielu znanych osobistości z różnych zakątków Polski i świata. Władze stwierdziły, że Sopot jest wartościową marką samą w sobie, dlatego tez w obecnym logo nie mogło zabraknąć logotypu z jego nazwą. Obecny znak identyfikacji Sopotu istnieje od 2005 roku. Elementy logo Sopotu mają na celu podkreślenie różnorodności miasta, wpływając tym samym pozytywnie na stan ducha mieszkańców i turystów. Żagiel zaprasza do wspólnej wyprawy w świat sopockich przygód. Jest także symbolem pozytywnej energii oraz sportu. Artystyczny styl napisu podkreśla jego niecodzienne walory. Żółto – niebieska kolorystyka nawiązuje do letniego relaksu na słonecznej plaży.
Logo Gdyni
Gdynia otrzymała prawa miejskie w 1926 roku, jednak już na początku lat 20-tych ubiegłego wieku zaplanowano na jej terenie budowę pierwszego portu. Gdynia po dzień dzisiejszy kojarzy się głównie z miastem portowym, dlatego też nie mogło zabraknąć w jej logo motywu żagla. Granatowy żagiel na logo jest symbolem rozwoju i wolności. W podstawowej wersji znaku identyfikacyjnego jest granatowy logotyp „Gdynia” , a także towarzyszący jemu pomarańczowy, kojarzący się z optymizmem slogan „moje miasto”. Taka wersja logo jako znak firmowy Gdyni funkcjonuje od 2000 roku.
Logo Tczewa
Tczew to miasto, które zapisało się w historii jako miejsce, gdzie pierwsze osadnictwo pojawiło się najszybciej w całym województwie pomorskim. Logo Tczewa nawiązuje także do historii. Przedstawiono na nim wizerunek Mostu Tczewskiego, uznawanego za jeden z najciekawszych zabytków inżynierii budowlanej na świecie. Na tczewskim logo można dostrzec rzekę Wisłę, która według legendy była jedną z pobudek powstania miasta. W 2009 roku logo miasta Tczewa zostało wyłonione spośród kilkudziesięciu prac, biorących udział w konkursie.
Logo Pomorskie – znak promocyjny województwa
Województwo pomorskie zrzesza wiele atrakcyjnych miast, dlatego też ma swoje własne logo, które jest elementem strategii promocyjnej regionu. Logo Pomorskie powstało w 2015 roku, a jego autorem jest sam Andrzej Pągowski – światowej sławy legendarny grafik, autor wielu wspaniałych plakatów docenionych wielokrotnie zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku.
Projekt logo pomorskiego został wybrany poza konkursem i kosztował 90 tysięcy złotych.
Choć jego wykonanie wzbudza spore kontrowersje nawet wśród fachowców z Akademii Sztuk Pięknych, sam autor jak lew broni sposobu jego wykonania. Logo województwa pomorskiego składa się z odręcznego, niebieskiego napisu „!Pomorskie”, które ma na celu podkreślać nadmorskie położenie regionu. Obok napisu, na samym jego początku umiejscowiony został przykuwającego uwagę wykrzyknik, który ma symbolizować zachwyt. Kolor żółty nawiązuje do bursztynu, a czerwony symbolizuje moc.