Proste i charakterystyczne skrzydła – to jest logo, będące znakiem rozpoznawczym Nike, firmy którą zna dzisiaj każdy. Początkowo nikt nie myślał, że marka która powstała w latach 60-tych ubiegłego wieku jako część projektu dyplomowego dokona rewolucji w sporcie. Tak samo jak logo Nike, wykonane w 1971 za 35 dolarów przez „znudzoną” studentkę malarstwa Carolyn Davidson, było na początku określane jako „bezsensowy, nic nie symbolizujący znak”.
Dzisiaj jest ono uznane jako jeden z najistotniejszych elementów w sukcesie firmy.
Logo Nike przedstawia jedno ze skrzydeł Bogini Zwycięstwa Nike i wręcz alegorycznie wzniosło markę na szczyt w branży sportowej. Za logo potocznie nazywane „swooshem” (tł. „szum, brzmienie, dźwięk”), w latach 90, gdy stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie, Carolyn otrzymała dodatkowe honorarium. Według niektórych źródeł mogło one wynosić ok. 1 miliona dolarów (!).
Logo Nike wraz ze sloganem „just do it” (tł. „po prostu to zrób”) pokazało światu, że każdy ma ciało i każdy z nas może być sportowcem.
Logo Nike. Historia
22 listopada 2018