Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Automatyzacja marketingu - co to jest?

Marketing automation – co to jest?

Automatyzacja działań marketingowych jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w świecie biznesu internetowego. Specjalne oprogramowania bazujące na algorytmach i sztucznej inteligencji, sprawiły że tego rodzaju rozwiązania cieszą się powodzeniem. Dzięki marketing automation możemy m.in. zaoszczędzić wiele czasu, a także łatwiej zdobywać informacje na temat preferencji klientów, które z kolei w przyszłości staną się niezbędne przy tworzeniu skutecznych strategii dotarcia na rynek docelowy.

Marketing automatyczny – czy tylko dla dużych firm?

Automatyzacja niektórych procesów marketingowych, choć brzmi drogo i górnolotnie jest w zasięgu nawet małych przedsiębiorstw. Niektóre portale, z których korzystają firmy do promowania swoich produktów są bezpłatne.Należą do nich Facebook, na którym każdy może za darmo założyć fanpage, zautomatyzować skrzynkę nadawczą zgodnie z własnymi preferencjami oraz regularnie sprawdzać statystyki odwiedzin, dotyczących np. wieku, miejsca zamieszkania gości. Koszty bardziej zaawansowanych programów usprawniających procesy automatyzacji działań marketingowych nie należą do wygórowanych – pakiet podstawowy można już nabyć za ok. 60 zł miesięcznie. Inwestycja w tego rodzaju narzędzia często gwarantuję lepsze wykorzystanie potencjału nawet najmniejszych firm. Obecnie najbardziej funkcjonalnym programem automatic marketing jest Hubspot, jednak jego koszt nie należy do najniższych, dlatego też wielu zwolenników decyduje się na nieco mniej funkcjonalny, ale tańszy Getresponse.

Marketing automatyczny – jak działa?

Podstawowym zadaniem narzędzi automatyzacji marketingu jest gromadzenie niezbędnych danych na temat osób odwiedzających daną witrynę, dotyczących: czynników demograficznych, zainteresowań oraz rodzajów aktywności na danej stronie. Zebrane dane i analizy umożliwiają zidentyfikowanie potencjalnych klientów, dzięki którym później generuje się odpowiednio dopasowane, spersonalizowane komunikaty marketingowe. Takie działania w dużym stopniu wyręczają działy marketingu i sprzedaży z czasochłonnych analiz. Narzędzia Automatic Marketing tworzą m.in. dynamiczne formularze kontaktowe na witrynach www, prowadzą segmentację kontaktów, wysyłają wiadomości email, dopasowują komunikaty do grup docelowych, np. informacje o „porzuconym koszyku” na stronie, odpowiadają za komunikację „przedsprzedażową” i „posprzedażową”, dobierają odpowiednie kanały (np. czy lepiej wysłać wiadomość mailem czy esmsem) itp. Najbardziej nowoczesne, dobrze skonfigurowane programy idealnie potrafią dopasować przekaz marketingowy poprzez tekst, grafikę, a nawet porę wysyłania wiadomości – algorytm jest w stanie rozpoznać pogodę (na podstawie danych z google) i wysłać komunikat do potencjalnego klienta „Magdo, pada śnieg czas wstąpić na gorącą czekoladę do kawiarni XXX”.

Marketing automation – zagrożenia

Jak było wspominane powyżej, narzędzia marketing automation pomagają zaoszczędzić wiele czasu ,a także prowadzić kampanie o różnych scenariuszach. Jednak wszystko, zarówno w rzeczywistym, jak i wirtualnym świecie ma swoje wady. Jednym z zagrożeń jest „uzależnienie” od robota, którego działanie bazuje na matematycznych obliczeniach algorytmów oraz sprawności oprogramowania i sprzętu komputerowego. W razie gdy w systemie pojawi się błąd, komunikat generowany przez robota może zostać rozesłany na masową skalę do nieodpowiedniej grupy docelowej. Takie przypadki jednak zdarzają się również w kampaniach prowadzonych tradycyjnie, dlatego też powinny być one nadzorowane od samego początku przez odpowiednio wyszkolonego specjalistę.

Narzędzia Automatic Marketing mogą pomóc zaoszczędzić sporo czasu oraz prowadzić efektywniejsze kampanie. | źródło: www.emarys.com
31 stycznia 2022
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Inbound marketing – co to jest?
29 listopada 2022

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na …

Marketing polityczny – co to jest
29 listopada 2022

Marketing i polityka, choć dla wielu laików może nie brzmieć zbyt tożsamo, mają ze sobą wiele wspólnego. Nie jeden polityk …