Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Inbound  marketing- co to jest?

Inbound marketing – co to jest?

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na zupełnie odwrotnych zasadach. Polega on na wzbudzaniu zainteresowania klientów w sposób odpowiednio wpływający na ich decyzję o wykonaniu pierwszego kroku w kierunku bliższego poznania oferty.

Inbound marketing – co to jest?

Choć rynek reklamy rozwija się cały czas, mało kto spoza branży marketingowej rozumie słowo „inbound marketing”. Jest to pojęcie stosunkowo młode, które powstało 10 lat temu w USA,  będącym liderem w tego rodzaju technologiach. W Polsce inbound marketing nazywany jest „aktywnym marketingiem przychodzącym”, jednak w branży częściej można spotkać się z jego anglojęzyczną nazwą.
Inspiracją do powstania inbound marketing były stale zmieniające się potrzeby i świadomość klientów. „Marketing wychodzący” (m.in. masowa wysyłka emalii, zimne telefony, niedopasowane komunikaty do odbiorców) stał się przestarzałym systemem, który przestał przynosić oczekiwane rezultaty. Z biegłem lat, klienci uodpornili się na „atakujące” ich z każdych stron reklamy, które nie uwzględniały ich aktualnych potrzeb. Natomiast inbound marketing polega na dostarczaniu konkretnych i dopasowanych do odbiorców treści, które mają na celu zbudowanie długotrwałej relacji z klientem.

Inbound marketing – jak działa?

Aktualnie przeciętny użytkownik Internetu coraz częściej kojarzy tradycyjną reklamę z „luksusowym kłamstwem”. Bez problemu wyłapie sztuczne artykuły sponsorowane, coraz częściej skłaniając się do stwierdzenia, że dobra marka nie potrzebuje nachalnej reklamy. Dlatego tez niezbędna stała się zmiana kierunku trendów w marketingu. W obecnych czasach nie przekonują nachalne zaczepki i wychwalanie pod niebiosa nikomu niepotrzebnych ofert, ale autentyczność, ciekawość i praktyczność.
Rodzina Kardashianów w Ameryce skradła serca, ponieważ jest ona odwrotnością tego, co do jakiegoś czasu prezentowały typowe ideały komercyjne. Wizerunek „sióstr Kardashian” dopasowany został do zwiększającej się w Stanach Zjednoczonych populacji Afroamerykanek i Latynosek. Dzięki nim wiele kobiet, które nie mogą się poszczycić figurą  klasycznych modelek , czerpią stylistyczne i lifestylowe inspiracje, a przede wszystkim zaakceptowały siebie. Dziś „Kardashian” to nie tylko rodzina będąca bohaterem reality show, ale jedna z najpopularniejszych, amerykańskich marek.

Zdj.1 Rodzina Kardiashanów stała się marką dzięki przemyślanej strategii inboundowej. | źródło: www.eska.pl

Inbound marketing kieruje się zasadą „klient przyjdzie sam”, dlatego tak ważne są odpowiednie, wartościowe treści, które przynoszą odbiorcy rzeczywiste korzyści.

Inbound marketing – narzędzia

Skuteczny inbound marketing polega na prowadzeniu kompleksowych i przemyślanych działań za pomocą dopasowanych narzędzi. Podstawowym narzędziem powinien być odpowiednio zoptymalizowany blog lub innego rodzaju tekst na stronie, który pomoże znaleźć się na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. W niektórych przypadkach sprawdzić się może kampania Google Ads, chociaż coraz częściej użytkownicy zwracają uwagę na oznaczenia „reklama” i unikają tego rodzaju treści, dlatego dużo lepszym wyborem są działania optymalizacyjne „SEO”. Rozwiązaniem mogącym mieć pozytywny wpływ na pogłębienie kontaktu z klientem są tzw. wyskakujące okna „exit pop op”, które oferują np. przydatne informacje dla użytkowników – typu „Chcesz wiedzieć więcej – zostaw maila wyślemy Ci e-book na temat intersującego Cię zagadnienia”. Oprócz ebooków, dobrymi narzędziami wpierającymi działania inboundowe mogą być:

– darmowe analizy, próbki, konsultacje, wizualizacje
– kanał wideo (youtube, instagram,facebook itp.)
– spersonalizowany newslleter (tylko dla subskrybentów)
– bezpłatne webinaria, kursy, ebooki
– profile w social media z kompleksową obsługą.

29 listopada 2022
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Marketing polityczny – co to jest
29 listopada 2022

Marketing i polityka, choć dla wielu laików może nie brzmieć zbyt tożsamo, mają ze sobą wiele wspólnego. Nie jeden polityk …

Marketing automation – co to jest?
31 stycznia 2022

Automatyzacja działań marketingowych jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w świecie biznesu internetowego. Specjalne oprogramowania bazujące na algorytmach i sztucznej …