Kontakt
Facebook

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?

Internet już od dawna wychodzi naprzeciw wszelkim potrzebom współczesnego rynku. Według wielu najnowszych badań ponad 60% internautów regularnie dokonuje zakupów przez sieć. Ekspresowo rozwijający się rynek sprzedaży przez Internet (e-commerce) spowodował, że coraz więcej firm decyduje się na tego rodzaju handel. W naszym artykule przedstawimy sprawdzone metody skutecznego prowadzenia sprzedaży online.

Jak skutecznie sprzedawać w Internecie – zrób dokładny research

Nawet najlepsze chęci nie wystarczą, gdy wcześniej nie zapoznamy się z potrzebami rynku. Musimy wiedzieć, że to co jest popularne np. w odległej Azji, nie zawsze będzie pożądane w naszym kraju. Akcesoria i stroje letnie nie będą schodziły jak ciepłe bułeczki podczas sezonu zimowego. Nie istnieje też żadna usługa czy produkt, który dopasuje się do potrzeb wszystkich ludzi. Dlatego przed zdecydowaniem się na sprzedaż czegokolwiek, powinnyśmy najpierw określić dokładnie kim będą nasi klienci docelowi. W osiągnięciu tego celu pomogą nam informacje dotyczące m.in. danych demograficznych, lokalizacji, jak i sposobu życia potencjalnego klienta do którego będzie skierowana nasza oferta. Trafne ustalenie grupy docelowej naszych odbiorców zdecydowanie zwiększa szanse na powodzenie sprzedaży przez Internet. Umożliwi to lepszą adaptacje do ich potrzeb, co pozwoli w przyszłości łatwiej zbudować lojalność klientów wobec marki.

Decydując się na sprzedaż przez Internet musimy być świadomi, że tam też na powodzenie sprzedaży ma wpływ sezonowość
https://pl.pinterest.com/pin/354517801913488067/

Gdzie sprzedawać w Internecie?

Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu wiarygodności w oczach klientów, a także nieograniczonych możliwościach kreacji ofert, doskonałym rozwiązaniem będzie sprzedaż poprzez własny sklep internetowy. Tego typu platformy gwarantują większe możliwości marketingowe, a także zwiększają prawdopodobieństwo, że zadowolony klient ponownie kupi u Ciebie produkt lub usługę. Minusem takiego rozwiązania jest natomiast koszt założenia sklepu internetowego, który zależnie od jego rodzaju, funkcjonalności itp. może wynieść średnio ok. kilku tysięcy złotych. Trzeba jednak przyznać, że jest to o wiele tańsze rozwiązanie niż sklep stacjonarny.

Jeżeli mamy ograniczony budżet dobrym sposobem na sprzedaż w Internecie będą także:

* Media społecznościowe, które pozwalają na nieograniczoną możliwość interakcji z użytkownikami, a także umożliwiają kreowanie ofert

* Blogi eksperckie (np. www. liderbudowlany.pl), zawierające ciekawie i wartościowe treści, pomogą zbudować zaufanie wśród klientów, a także mogą zdobyć wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co przekłada się bezpośrednio na liczbę wejść na bloga, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo zakupu

źródło: www.liderbudowlany.pl

* Aukcje i porównywarki cen mają ogromne zasięgi, przez co można łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Media społecznościowe, blogi, a także aukcje i porównywarki cen mają jednak wspólną wadę, jaką jest całkowite uzależnienie się od zasad ich witryn.

Obsługa klienta – klucz do sukcesu w sprzedaży

Obsługa klienta jest bardzo istotnym elementem, od którego zależy powodzenie sprzedaży w Twoim sklepie. To właśnie ona w dużym stopniu jest gwarancją tego, że klient będzie zadowolony po zakupie, a także przywiąże się do marki. Osoby, które obsługują Twój sklep, powinny posiadać chociaż minimum wiedzy na temat tego co sprzedają. Na przykład sprzedaż oprogramowania nie jest tym samym co sprzedawanie ubrań. Nie trzeba być programistą żeby sprzedawać oprogramowanie, ale dobrze jest chociaż wiedzieć do jakiego systemu dany produkt będzie kompatybilny.
W trakcie przedstawiania oferty, istotne jest poinformowanie klienta na temat jej benefitów, polityki zwrotów itp. W przypadku gdy np. towar zostanie zwrócony, powinniśmy zawsze dowiedzieć się dlaczego tak się stało. To bardzo cenna informacja, dzięki której będziemy wiedzieć czy klient został o wszystkim odpowiednio poinformowany, a także co musimy poprawić w swojej ofercie.

Rozwiązaniami, które usprawnią obsługę klienta w Twojej firmie mogą być także specjalne systemy CRM. Pomagają one zarządzać interakcjami z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Tego rodzaju programy skupiają w jednym miejscu wszystkie niezbędne „informacje sprzedażowe”, co w dużym stopniu pomoże zaoszczędzić sporo czasu w całym łańcuchu sprzedaży.

18 kwietnia 2023
Przedstawimy
twoją firmę
nowym odbiorcom

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Inbound marketing – co to jest?
29 listopada 2022

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na …

Marketing polityczny – co to jest
29 listopada 2022

Marketing i polityka, choć dla wielu laików może nie brzmieć zbyt tożsamo, mają ze sobą wiele wspólnego. Nie jeden polityk …