Co mają wspólnego prezydent Duda, Rihanna i firma Apple? Oczywiście aktywność na portalu społecznościowym Twitter. Choć portal ten wciąż nie jest tak popularny jak Facebook, czy Instagram, może dać spore korzyści w naszym biznesie jeżeli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał. Twitter to idealne narzędzie do przekazywania krótkich i zwięzłych treści. Obecnie Polska liczy 3 miliony użytkowników „tweetującego” medium, jednak ta liczba stale wzrasta. W naszym artykule będziemy starali się przekonać jeszcze do końca niezdecydowanych do założenia konta na Twitterze.
Lepszy wizerunek
Odpowiednio wykorzystany potencjał Twittera może pozytywnie wpłynąć na nasz wizerunek. Choć w twitterowym opisie firmy (Twitter bio) możemy użyć jedynie 160 znaków, nie stoi to na przeszkodzie w określeniu profilu Twojej firmy, umożliwiając jej tym samym znalezienie przez użytkowników Internetu. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie tam linku do naszej strony, opis czym firma zajmuje się oraz sposób w jaki możemy pomóc wszystkim odwiedzającym portal. Można podkreślać swoją aktywność zmieniając tło profilu, a na zdjęciu profilowym umieścić logo swojej firmy. Profile twitterowe coraz częściej stają się internetowym biurem obsługi klienta, co znacznie wpływa na lepszy wizerunek firmy. Takie rozwiązanie jest niezwykłym ułatwieniem dla klientów, ponieważ w ten sposób mogą oni skontaktować się z firmą bez konieczności wykonywania telefonicznego połączenia.
Tworzenie „tweetów”
Tweety udostępniane na Twitterze to krótkie i zwięzłe posty, które odpowiednio zoptymalizowane mogą dać sporo korzyści dla naszych usług i produktów, które oferujemy. Najlepiej gdy tweety składają się z trzech części:
– Tekst lub fraza
– Link
– Kilka tagów (tzw. słowa kluczowe ze znakiem # z przodu)
W przypadku tagów musimy uważać żeby nigdy nie zaczynały wiadomości i nie były nadużywane. My rekomendujemy maksymalnie 4 do jednego postu.
Odpowiednio sformułowane tweety oprócz nowego image, zwiększają ruch na stronie, a także mają pozytywny wpływ na optymalizację działań w Internecie. Dobrym rozwiązaniem jest załączenie do postów linków nie tylko do naszych stron, ale także do blogów, artykułów i informacji dotyczących naszej firmy lub branży. Roboty „indeksujące” wyszukiwarki odwdzięczą się wysoką pozycją, wtedy gdy będziemy mieli wysokojakościowe treści.
Lepszy kontakt z użytkownikami
Jak było wspomniane wcześniej, dzięki Twitterowi możemy mieć sprawniejszy kontakt z użytkownikami, co zdecydowanie działa pozytywnie na wizerunek firmy. Jednak musimy pamiętać, że zerowy wkład z naszej strony w komunikację z klientem nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Nie można ignorować żadnej wiadomości od użytkowników. Musimy regularnie odpisywać i utrzymywać z nimi kontakt. Dzięki sprawnej komunikacji nie tylko sprzedamy więcej usług lub produktów, ale także zdobędziemy cenną wiedzę na temat opinii naszych klientów o firmie, jej działalności, pracownikach itp.