Kontakt
Facebook

Dobre filmy reklamowe dla firm

Dobre filmy reklamowe dla firm

Reklama w formie filmu nie jest nowym rozwiązaniem w video marketingu, ale nie ma to kompletnie wpływu na efekty jakie można dzięki niej osiągnąć. Pierwszy film reklamowy powstał kilkadziesiąt lat temu, wciąż jednak nie traci na swojej mocy. Dzięki potędze Internetu zmienił się zasięg tego rodzaju filmów, dając możliwość osiągnięcia większej siły perswazji. Dzisiaj film reklamowy możemy zamieścić na stronie internetowej, portalach społecznościowych, portalach branżowych, a także na nowoczesnych projektorach. Większy zasięg oznacza większą konkurencję. Co zrobić żeby nasz film nie stał się kolejnym komunikatem, gubiący się w dżungli innego rodzaju reklam? Po lekturze naszego artykułu będziecie wiedzieć jak zrobić dobry film reklamowy, o którym klienci będą pamiętać przez długi okres czasu..

Określenie celu filmu reklamowego

Od określenia celu powinno zaczynać się każde większe przedsięwzięcie. Film reklamowy nie stanowi wyjątku od tej reguły. Istotne jest ustalenie konkretnego celu, który pomoże nam także określenie budżetu jaki chcemy przeznaczyć na jego realizacje. Nie będziemy owijać w bawełnę – reklama w formie filmu jest nieco droższa niż jej inne formy. Musimy skutecznie zastanowić się i zadać sobie konkretne pytania „co?”, „jak?”, ile?”… by pójść spokojnie do następnego etapu.

Ustalenie grupy odbiorców

Nasz film reklamowy nie odniesie spektakularnego sukcesu jeżeli nie dokonamy odpowiedniego doboru grupy docelowej. Nie od dzisiaj wiadomo, że spoty przeznaczone dla nastolatków, nie zawsze będą przemawiały do grupy dojrzałych odbiorców i vice versa. Wbrew pozorom „uszczuplenie” nieco przedziału wieku grupy docelowej np. 25-35, 35-45 itp. może pomóc trafić do większej liczby osób. Wynika to z tego, że oferty nigdy nie są kierowane do wszystkich, tylko do konkretnej grupy, która może przynieść nam zysk.

Cechy grupy docelowej

Po wyborze grupy docelowej, istotne jest określenie jej cech. W niektórych przypadkach ważna jest np. płeć, sposób komunikacji, częstotliwość korzystania z mediów, tryb życia, rodzaj pracy, hobby itp. Im więcej zbierzemy cech charakteryzujących wybraną przez nas grupę docelową, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu naszego filmu reklamowego

Film z ciekawą historią

Film bez ciekawej historii nie ma szans przebicia się na rynku. I tutaj istotne są zasady takie jak opisaliśmy w artykule o storytellingu. Dobra historia to taka, która zapada na długo w pamięć. Nie osiągniemy tego efektu jeżeli nie pobudzimy wyobraźni odbiorcy. Ważne w historii reklamowej jest wzbudzenie emocji – sytuacja, która spowodowała uśmiech na naszej twarzy lub „uruchomiła wodospad łez potrafi na trwale wyryć miejsce w pamięci. Dodatkowo w naszej historii spotu reklamowego nie możemy zapominać o odpowiedniej konstrukcji- wstępie, środku i końcu. Jeżeli ta zasada nie będzie zachowana, reklamie nie pomoże nawet zatrudnienie do udziału w niej samego Lewandowskiego.
Przykładem reklam, których autorzy doskonale rozumieją zasady storytelling z ostatnich lat są m.in.:

Allegro: English for beginners. O dziadku, który uczy się angielskiego żeby porozmawiać z synową i wnuczką:

Dior: perfumy “Miss Dior”. Dynamiczna reklama i jedna z najbardziej lubianych aktorek naszego pokolenia (Natalie Portman) to mieszanka, która nie mogła się nie udać. Dowodem jest kilkadziesiąt milionów wyświetleń na YouTube

Old Spice: popularny cykl reklam z lekko narcystycznym mężczyzną, opowiadającym o dezodorancie, wzbudza zdecydowanie uśmiech na twarzach, czego dowodem są milionowe wyświetlenia na YouTube

Złota zasada dobrego filmu reklamowego. Podróż od monitora po zakup

Porywający scenariusz filmu, powinien zawierać na końcu element który zaprosi widza do bliższego zapoznania się z ofertą. Może to być kierunkowskazem do dalszego działania, np. na adres strony www, wybranie odpowiedniego numeru telefonu albo po prostu wskazanie sklepu, gdzie można nabyć produkt.

16 stycznia 2019
Chcesz wzbogacić
swój spot
ujęciami
z drona?

Dowiedz się więcej
o video marketingu
Azjatyckie reklamy. „Azja to nie kraj, Azja to stan umysłu”
06 grudnia 2019

Azja to największy kontynent na świecie, który zamieszkuje w większości ludność charakteryzująca się skośnymi oczami i ciemniejszym odcieniem skóry. Wyróżnia …

Najśmieszniejsze reklamy telewizyjne świata – czy rzeczywiście sprzedają?
21 października 2019

Za oknem jesień, która nie zawsze rozpieszcza piękną pogodą, a czasem zaraża niektórych ponurym nastrojem. W tym okresie coraz więcej …

Zastosowanie dronów w reklamie
21 grudnia 2018

Rozwój rynku reklamy z reguły jest analogiczny do rozwoju gospodarki w danym kraju. Kraje, w których rozwój gospodarczy znajduje się …