Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

#HASHTAGI na Instagramie. Sposób na sukces w social media

„Hashtag” to słowo, budzące skojarzenia rodem z krain dalekiego wschodu, a czasami nawet kosmosu, szczególnie wśród osób, które swoje lata młodości przeżyły w tzw. erze „przedinternetowej” . Być może w niektórych przypadkach powiązania te nie są bezzasadne, jednak HASHTAGI coraz częściej opanowują już nie tylko młodzieżowe umysły, które najchętniej korzystają z socialmediowych kanałów,a w tym szczególnie z platformy Instagrama. Hashtag od jakiegoś czasu urósł do rangi wielofunkcyjnego narzędzia, które służy nie tylko do celów rozrywkowych, ale również zarobkowych. Coraz częściej dostrzegają w nim sporo zalet różnorodni biznesmeni, a także starsze pokolenie, które z roku na rok coraz odważniej brnie w świat „młodzieżowej, internetowej chińszczyzny”. W naszym artykule napisaliśmy w jaki sposób dzięki odpowiednio dobranym hashtagom można odnieść sukces w social media.

„Nerdowski” HASHTAG# – skąd się wziął i co to jest?

Hashtag, hashtagi, hashatgowac- te słowa lub jego odmiany nawiązują do słowa „hash #”, które ” z angielskiego oznacza „kratkę”. W social media „#kratka” używana jest głownie do wyróżniania treści. Oznaczanie właściwym hashtagiem szybciej dociera do pożądanych odbiorców .
Pierwszy hashtag jako „znak” porządkujący treść pojawił się już w latach 80 ubiegłego wieku. Jednak dopiero w 2007 roku zyskał popularność dzięki portalowi informacyjnemu Twitter. Choć na początku założyciele Twittera uznali znak za typowo” nerdowski”, użytkownicy szybko przyswoili hashtagi jako symbole do oznaczania ważnych treści. Efekt cieszył się takim powodzeniem, że dwa lata później dodano na serwisie funkcję pozwalającą na wyszukiwanie treści po hasztagach.
Jednak nic tak nie zagwarantowało popularności hashtagom jak utworzony w 2010 roku fotograficzny serwis społecznościowy Instagram. Znaki te są kluczowym elementem instargamowych profili, który obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych. Z dnia na dzień zwiększa się liczba użytkowników tego portalu, a co za tym idzie – także jego zasięgu. Za przyczyną tego stał się on doskonałym narzędziem do promocji.
Obecnie hashtagi opanowały nie tylko Instagram, ale także takie portale jak Facebook, LinkedIn, Youtube, a nawet Wykop.pl. Hashtag to po prostu „droga na skróty” (link), ekspresowo przenoszący nas do wszystkich treści, którymi jesteśmy zainteresowani.

Hashtag to kluczowy element instagramowych profili i ważne narzędzie internetowej promocji. Obecnie najpopularniejsze hashatagi w Polsce to: #poland#polishgirl#love#warsaw#polska#instagood#photooftheday#polishboy#photography#warszawa#girl#travel#polskadziewczyna#nature#happy#krakow#summer#me#beautiful#photo#followme#trip#l4l#friend#smile#instagirl#selfie#weekend#picoftheday#wroclaw | źródło:www.fromat.com

Hashtagi na Instagramie – w jaki sposób ich używać?

Jak wspominaliśmy wcześniej, oznaczając dobrze dobranymi hashtagami nasze zdjęcia możemy zdobyć imponującą liczbę zainteresowanych. Nasz zasięg może wykroczyć daleko poza Instagram, dlatego musimy zadbać o to aby treść naszego hashatgu z perspektywy naszej firmy, a także użytkowników była rzeczywiście wartościowa. Nasz hashtag może odnieść sukces jeżeli podłączymy go np. do popularnych tematów, zastosujemy w ogólnych kategoriach tematycznych lub wypromujemy go poprzez dodatkowe narzędzia, co pomoże zwiększyć świadomość marki.
Jednak w używaniu hashtagów powinniśmy także przestrzegać kilku zasad. Źle użyty może spowodować więcej szkód niż pożytku! Nie możemy zapominać, że czasami nawet odmiana tego samego słowa w świecie social media ma zupełnie inne znaczenie!, np. # Gdańsk, #Gdańsku to zupełnie inne hasztagi. Istotne jest także odpowiednie wykorzystywanie tego rodzaju słów w zdaniu. Hashatagów nie powinniśmy odmieniać, nawet jeżeli nie pasują gramatycznie do zdania. Jeżeli jednak takie rozwiązanie razi naszą estetykę gramatyczną, możemy zastosować apostrof w końcówce np. „#Gdańsk’u”.
Kolejną ważną zasadą w stosowaniu hashtagów jest ich długość. Nie mogą być zbyt długie, a jeżeli składają się z większej liczby wyrazów- każdy kolejny wyraz powinien być rozpoczęty dużą literą, np. #GdańskJestSuper. Nie możemy zapominać o zasadzie pisania hashatgów łącznie! Hashtag #Gdańsk#Jest#Super to 3 inne hashtagi!

Hashtag – jak stworzyć swój własny?

Hashtag to król komunikacji na Instagramie. Jeżeli nie masz właściwego hashtagu, to po prostu nie istniejesz na tym serwisie. Instagram ma wirtualną wyszukiwarkę hashtagów, które wyznaczają główne kategorie oraz szczegółowo zgrupowane pod nimi hashtagi. Dodatkowo każdy, zależnie od potrzeb może dodać „do obserwowanych” wybrany hashtag, dzięki czemu można pozyskać dostęp do odbiorców takich, którzy nawet nie śledzą naszego profilu, a przykładowo obserwują jakiś wybrany „#”.
Stworzenie samego hashtagu nie jest żadną filozofią. Wystarczy podczas dodawania postu postawić znak „#” i wpisać odpowiednie słowo. Jeżeli chcemy wypromować swój hashtag na szeroką skalę, musimy rozprzestrzeniać go we wszystkich kanałach wirtualnej komunikacji.
Naszym hashtagiem może być np. nasz slogan, firmowe hasło lub po prostu nazwa marki. Im większa oryginalność, tym lepiej – jednak musimy uważać, żeby nie przesadzać w drugą stronę. Hashtag powinien być prosty i pomysłowy, nie zaszkodzi jeżeli będzie żartobliwy, a nawet zaczerpnięty z języka potocznego – bo dzięki temu możemy jeszcze bardziej zbliży nas do odbiorców, zwiększając przez to świadomość naszej marki. Warto także korzystać z możliwości obserwowania tego rodzaju znaków oraz wykorzystywania narzędzi do monitoringu sieci. Dzięki temu możemy łatwiej namierzyć konwersacje o naszej firmie, z możliwością dołączenia się do niej. Nic tylko ”#” swoją markę!

Promocja marki Red Bull poprzez hashtag #PutACanOnIt spowodowała lawinę zdjęć na Instagramie napoju tej marki w śmiesznych perspektywach | źródło: https://shortyawards.com/7th/putacanonit
06 sierpnia 2019
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym

Czy Twoja firma powinna mieć konto na Twitterze?

09 kwietnia 2019

Co mają wspólnego prezydent Duda, Rihanna i firma Apple? Oczywiście aktywność na portalu społecznościowym Twitter. Choć portal ten wciąż nie …

Kampania Google ADS (Adwords). Czy warto inwestować?

29 marca 2019

Wyszukiwarka internetowa Google obejmuje obecnie więcej haseł i wiadomości niż niejedna encyklopedia. Dlatego też przedsiębiorca nie powinien bagatelizować możliwości jakie …

Jak stać się gwiazdą Instagrama

06 marca 2019

Jeden z naszych artykułów poświęcony był mocy mediów społecznościowych oraz sposobom na zdobycie dużej ilości lajków na Facebooku. Tym razem …