Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Jak zrobić wizytówkę?

Jak zrobić wizytówkę?

Wizytówka to mały, magiczny kartonik. Analogicznie znane przysłowie „jaki kran, taki pan” , w przypadku wizytówek powinno brzmieć „jaka wizytówka, taka firma”. Już od pierwszego jej wręczenia możemy zdobyć klienta, lub stracić go na wieki. Dlatego też poważne firmy powinny skupić się na zaprojektowaniu profesjonalnej wizytówki, która skradnie serce wszystkim otrzymującym. Po lekturze naszego artykułu dowiecie się jak zrobić wizytówkę, dzięki której zdobędziemy uznanie najbardziej wybrednych klientów.

Jak zrobić wizytówkę? – samemu czy skorzystać z usług profesjonalisty?

W Internecie roi się od poradników typu „zrób wizytówkę w 5 minut”, „jak zrobić wizytówkę w Wordzie?”, a także dla nieco bardziej zaawansowanych „jak zrobić wizytówkę w Gimpie/Corelu/Photoshopie” itp. Oczywiście jeżeli mamy czas możemy pobawić się w grafika i zrobić wizytówkę samemu, jednak wiąże się to z dużym ryzykiem nie trafienia całkowicie w gust odbiorcy. Jeżeli chcemy zniwelować ryzyko porażki w tym temacie, powinniśmy zaufać profesjonalistom.

Profesjonalna wizytówka – bez minimum nie będzie maximum

Wizytówka nie zapewni nam sukcesu jeżeli zapomnimy o umieszczeniu w niej podstawowych danych:
– Imię i nazwisko właściciela.
– Nazwę firmy jaką reprezentuje.
– Odpowiedni adres – gdy chcemy zaprosić klientów do sklepu, biura itp.
– Dane „mobilnego” kontaktu: telefon, adres e-mail, strona www.
– Zajmowane stanowisko lub zakres działalności jeżeli mamy firmę jednoosobową.
– Logo naszej firmy.
Ważną zasadą treści na wizytówkach jest mniej znaczy więcej. Wizytówki powinny mieć jasną i czytelną treść. Jeżeli działamy na rynku międzynarodowym, warto zrobić odrębne wizytówki w innym języku zamiast „100 tłumaczeń” na jednej. Unikniemy w ten sposób chaosu informacyjnego.

Jak zrobić wizytówkę
Wizytówka Creative Heads – przykład zasady „minimum-maximum”

Jak zrobić wizytówkę? – oryginalność sojusznikiem sukcesu

W sztuce tworzenia dobrej wizytówki nie zaszkodzi oryginalność. Jednak nie chodzi tutaj o to żeby wstawiać kolorowe baloniki na wizytówce domu pogrzebowego. Zakazane jest też diametralne zmienianie rozmiaru (np. wizytówka w zbyt dużym lub za małym rozmiarze to grzech śmiertelny!). Nie zaszkodzi natomiast popisać się unikalnym designem, oryginalnym nawiązaniem do branży, materiałem z jakiego ją wykonamy. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia…

Jak zrobić wizytówkę w gimpie
Jedynym ograniczeniem w tworzeniu oryginalnych wizytówek jest nasza wyobraźnia. | Źródło: http://www.topnaj.pl/nietypowe-wizytowki/

Zgodność z identyfikacyjnymi elementami firmy

Wizytówka musi być zgodna z elementami identyfikacji wizualnej naszej firmy. Przestrzeganie strategii kolorów firmowych, logo, czcionki… wyobrażacie sobie wizytówkę pracownika Facebooka w wyłącznie czerwonych barwach? Musimy uważać: niebiesko-biała strona, niebiesko-białe logo, niebiesko-biała WIZYTÓWKA!!! Jej elementy identyfikacji muszą być ponadczasowe a zarazem zgodne z dotychczasowymi.

Wysokiej jakości materiał

Nawet najpiękniejsza wizytówka zrobiona z materiału niskiej jakości zginie śmiercią naturalną! Wizytówki powinny być wydrukowane na twardym, wysokojakościowym papierze (min. 300-350 g/m2). Nie zaszkodzi także dodanie im nieco błysku, np. poprzez „lakierowanie” choćby jakiegoś elementu np. danych kontaktowych, nazwę firmy, logo.

Układ i rozmieszczenie

Chodź zdecydowanie częściej spotykamy się z wizytówkami w „poziomie”, nie będzie zbrodnia, gdy zechcemy się wyróżnić, tworząc ją w „pionowej wersji”. Jednak nie możemy zapominać o odpowiednim układzie i rozmieszczeniu niezbędnych elementów. Jakby porównywać strukturę wizytówki do anatomii człowieka, to logo na wizytówce pełni funkcję serca i mózgu. Powinno być najbardziej wyróżniającym się elementem. Często umieszczane jest po lewej stronie wizytówki co uwarunkowane jest to przyzwyczajeniami – czytamy od lewej do prawej. Obok logo można umiejscowić slogan firmowy, który szybciej przybliży potencjalnym klientom nasze usługi. Kolejnymi elementami powinny być imię, nazwisko, dane kontaktowe.

Wymiary wizytówki

Wizytówka jak wiele innych środków komunikacji wizualnej ma swoje wymiary. W takich krajach jak m.in. Polsce, Białorusi, Rosji, Czechach, Słowacji, a nawet w Kazachstanie – standardowym wymiarem jest 90×50 mm. W innych krajach wymiary te są nieco inne np. w Europie Zachodniej 85mmX55mm, w USA i Kanadzie 89×51 mm. Najlepiej przestrzegać prostej zasady – dobra wizytówka to taka, która gabarytowo (i może także finansowo) bez problemu zmieści się w portfelu.

Prosta zasada – idealny rozmiar wizytówki to taki który bez problemu zmieści się w portfelu | Źródło: www.ownbusinesscards.net
07 grudnia 2018
Brakuje ci klientów?
Postaw na dobrą
reklamę

Dowiedz się więcej
o projektowaniu grafiki
Murale reklamowe – trend po koronawirusie
15 kwietnia 2020

Pandemia koronawirusa zaskoczyła nas wszystkich, spowodowała zastój w wielu branżach, w tym także reklamowej. Jednak jak większość zdarzeń w historii …

Uchwała Krajobrazowa w Gdańsku – nowe regulacje reklamowania lokali. Wysokie kary za niedostosowanie się!
06 marca 2020

Gdańsk w trosce o poprawę krajobrazu wprowadził regulacje dotyczące zmian w przestrzeni publicznej. Pierwsze tego rodzaju regulacje wprowadzono już w …

Ulotki reklamowe – jak zaprojektować w najlepszy sposób
27 lutego 2020

Wiele osób uważa, że czasy ulotek reklamowych dobiegły końca. Współcześnie coraz więcej osób ma regularny dostęp do Internetu, a marketerzy …