Kontakt
Facebook

Trendy graficzne w 2023 roku

Trendy graficzne od zawsze były kształtowane przez kreatywne umysły, które potrafiły wyłapywać „ducha obecnych czasów”. W ostatnich latach pandemia przyczyniła się do rozwoju wirtualnej rzeczywistości, a graficzny aspekt tej dziedziny często wyrażany był m.in. poprzez nostalgiczną tęsknotę za przeszłością (nawiązania do starych symboli, mody retro), surrealizm (niekonwencjonalne formy) , a także minimalizm (forma odzwierciedlająca stan duchowy, poprzez ograniczenia w pandemii). Wiadomo już, że niektóre trendy graficzne w 2023 roku będą kontynuacją trendów z poprzednich lat. Konflikt zbrojny na Ukrainie, a także obejmująca cały świat inflacja, niewątpliwie wpłyną na twórczość graficzną w przyszłorocznych projektach.

Angażujące animacje

Ludzie uwielbiają oglądać filmy! Dowodem tego jest na to choćby sukces tiktoka, którego popularność wyprzedziła oczekiwania wielu branżowych ekspertów. Według znawców branży marketingowej w przyszłym roku Internet zdominują animacje graficzne na znacznie szerszą skale niż dotychczas. Obecnie na wielu kanałach mediów społecznościowych można zauważyć wysyp krótkich, różnorodnych angażujących animacji, przeznaczonych dla osób w każdej kategorii wiekowej. Graficzne filtry do filmów wideo na TikToku, Instagramie czy Facebooku będą wzbogacone o kolejne możliwości, a to wszystko w celu jak największej „humanizacji” przekazu pomiędzy nadawcą, a widzem. Animowane elementy zdominują także inne części wirtualnego świata – coraz częściej na takie rozwiązania decydują się UX designerzy, nadając dynamicznego charakteru wielu klasycznym stronom internatowym oraz innym wirtualnym platformom użytkowym.

Kanały w mediach społecznościowych sukcesywnie będą wzbogacać swoje opcje różnorodnymi animacjami graficznymi
źródło: https://www.digitalinformationworld.com/2021/06/facebook-is-rolling-out-new-animation.html
W mediach społecznościowych pojawi się wysyp nowych „angażujących” animacji
źródło: https://news.amomama.com/263342-pregnant-girl-escorted-out-a-store-havin.html

Graficzny mistycyzm

Konflikt na Ukrainie, inflacja czy kryzys klimatyczny coraz częściej skłania ludzi branży kreatywnej do tworzenia czegoś spoza tego świata, być może po to żeby choć na chwile zapomnieć o otaczającej nas codzienności. Surrealizm, czy inspiracje retro to graficzne trendy, które nie wychodzą od lat z mody, a w 2023 roku będą miały bardziej mistyczny charakter. Nawiązania do astrologii, wróżbiarstwa, nieoczywiste mitologiczne symbole będą nadawać głębszego znaczenia wielu przyszłorocznym projektom graficznym.

Przyszłoroczne trendy graficzne będą miały często mistyczny charakter
źródło: https://surrealismtoday.com/genre/mystical-and-occult/
Mistyczne ikony w 2023 roku będą popularnym elementem grafiki użytkowej
źródło:https://www.alcorngallery.com/religious_icons/religious_icons_display.php?i=2

Kosmiczna psychodelika lat 90-tych

Psychodeliczne trendy nie należą do żadnych nowości w grafice. W poprzednim roku tego rodzaju inspiracje były czerpane z lat 60 – tych, tzw. epoki hipisów i eksperymentowania z narkotykami. Miało to wpływ na tworzenie niezwykle eskapistycznych dzieł graficznych. Dominowały w nich wyraziste, kolorowe barwy świata, często pod postacią fantazyjnych chmur lub grzybów, bez miejsca na szarość. W 2023 roku „psychodeliczność” wciąż będzie modna, jednak zaczerpując odmianę tego trendu z lat 90 – tych, nabierze bardziej kosmicznego charakteru. Futurystyczne motywy – statki kosmiczne czy androidy, okraszone cyberpunkowym neonem w przyszłorocznych projektach graficznych, pozwolą spojrzeć bardziej optymistycznie na tzw.” technologie przyszłości”.

David Bowie w trendzie „psychodelicznych” grafik lat 60-tych
źródło: https://pl.pinterest.com/pin/164874036335077340/
Grafiki nawiązujące do psychodeliczności lat 90-tych, z dodatkiem „cyberpunkowego neonu” będą hitem w 2023 roku
źródło: https://chaosovercosmos.bandcamp.com/album/chaos-over-cosmos

Wielobarwny minimalizm

Minimalizm to jeden z najpopularniejszych trendów ostatnich lat. Nic dziwnego, grafika zaprojektowana w minimalistyczny sposób nie rozprasza niepotrzebnymi elementami, przez co jest bardziej przyswajalna dla odbiorcy. W przyszłym roku zdecydowanie nowym trendem ma być tzw. „kolorowy minimalizm”. Projektanci graficzni postanowili „osłodzić” minimalistyczne konwencje kolorami, które nawet z pozoru skromnym projektom, mogą nadać zupełnie nowego charakteru.

W przyszłym roku wielobarwny minimalizm będzie jednym z najbardziej pożądanych trendów
źródło: https://pl.pinterest.com/pin/657173770621271770/

Nowe narzędzia do tworzenia grafik

W przyszłym roku pojawią się nie tylko nowe trendy graficzne, ale także wiele możliwości narzędzi do ich projektowania. W 2022 roku popularnym i nowym motywem było pojawienie się sztucznej inteligencji w tematyce obrazów graficznych , natomiast przyszłoroczne prognozy przewidują, że narzędzia do projektowania mają zostać także pod tym kątem udoskonalone. Choć wtyczki i modyfikacje do programów graficznych są dosyć powszechne, kolejny rok będzie obfitować w rożnego rodzaju ułatwienia w ich stosowaniu, a także powstanie wiele nowych narzędzi projektowych. Na przykład Figma , aplikacja służąca do prototypowania i projektowania UI/UX już teraz wprowadziła nowe, ogólnodostępne wtyczki. W przyszłym roku sporo programów będzie udostępniać opcje, które znacznie poszerzą ich pierwotne przeznaczenie. Aplikacje coraz częściej będą posiadać możliwości zaprojektowania wielu elementów w kilka minut, co wcześniej zajmowało kilka godzin. Opcje, które dostępne były jedynie w opłacanych pakietach premium oprogramowania graficznego, teraz będą dostępne także na bezpłatnych platformach. Wniosek z tego taki, że w przyszłym roku jedynym ograniczeniem w projektowaniu graficznym może być tylko wyobraźnia .

W 2023 roku sztuczna inteligencja udoskonali działanie narzędzi graficznych
źródło: https://uslunoforecast.eu/en/
15 marca 2023
Brakuje ci klientów?
Postaw na dobrą
reklamę

Dowiedz się więcej
o projektowaniu grafiki
Irańskie plakaty reklamowe
13 marca 2023

Iran, dzisiaj utożsamiany głównie z restrykcyjnym islamem oraz narastającymi protestami przeciwko istniejącym zasadom, posiada bogatą historię, w której plakaty odgrywały …

Murale reklamowe – trend po koronawirusie
15 kwietnia 2020

Pandemia koronawirusa zaskoczyła nas wszystkich, spowodowała zastój w wielu branżach, w tym także reklamowej. Jednak jak większość zdarzeń w historii …

Uchwała Krajobrazowa w Gdańsku – nowe regulacje reklamowania lokali. Wysokie kary za niedostosowanie się!
06 marca 2020

Gdańsk w trosce o poprawę krajobrazu wprowadził regulacje dotyczące zmian w przestrzeni publicznej. Pierwsze tego rodzaju regulacje wprowadzono już w …