Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Uchwała Krajobrazowa w Gdańsku - nowe regulacje reklamowania lokali. Wysokie kary za niedostosowanie się!

Uchwała Krajobrazowa w Gdańsku – nowe regulacje reklamowania lokali. Wysokie kary za niedostosowanie się!

Gdańsk w trosce o poprawę krajobrazu wprowadził regulacje dotyczące zmian w przestrzeni publicznej. Pierwsze tego rodzaju regulacje wprowadzono już w kwietniu 2018 roku, wówczas ustalono, że wszystkie nowe reklamy powinny być wykonane zgodnie z nowymi przepisami, stare natomiast powinny dostosować się do nowych zasad w terminie do kwietnia 2020 roku.

Regulacje Uchwały Krajobrazowej – czego dokładnie dotyczą?

Poradnik „Szyld gdański” w którym zawarte są nowe zmiany dotyczące reklamy lokali powstały w trosce o lepszy krajobraz, a także większą skuteczność wizualizacji graficznej tego rodzaju nośnika. Poradnik pomoże nam jak zgodnie z prawem w profesjonalny, estetyczny sposób umieścić szyld i reklamę naszej działalności. Dostosowanie się do takich zasad spowoduje, że nasze otoczenie stanie się ujednolicone, a informacje wizualne uporządkowane w przestrzeni gdańskiej. Każda opóźnienie związane z niedostosowaniem się do danego terminu – zostanie ukarana karą pieniężna ( dla reklamy o wymiarach 1m2 kara wynosi aż 112,80 zł PLN za każdy dzień trwania postępowania administracyjnego).

Szyld Gdański – czy wszystkie regulacje dotyczące reklamy w przestrzeni publicznej są takie same?

Uchwała krajobrazowa reguluje zasady wystawiania, standardy jakościowe oraz wymiary szyldów reklamowych. Zasady reklamowania lokali w Gdańsku szczegółowo przedstawia poradnik „Szyld gdański”, który pomoże nam:
– odnaleźć typ naszego lokalu,
– wybrać szyld pasujący do naszego lokalu, zgodny z przepisami Uchwały Krajobrazowej Gdańska.

Jak zrobić prawidłowy szyld: Krok po kroku

1. Właściwie oceń swoje możliwości – zorientuj się na temat typu swojego lokalu i dobierz właściwą formę reklamy. Przykłady znajdziesz na stronie Uchwały Krajobrazowej Gdańska www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl
2. Zrób lub zleć projekt reklamy zgodnie z informacjami zawartymi w poradniku
3. Pamiętaj, aby w Twojej umowie nie zabrakło zapisu o zgodności z Uchwałą Krajobrazową Gdańska
4. Uzyskaj zgodę właściciela budynku na montaż reklamy. Jeżeli wybrany przez Ciebie budynek na którym ma zostać zwieszona reklama jest nieruchomością zabytkową , uzgodnij z konserwatorem zabytków o wygląd tej reklamy i poproś o jego decyzję. Wszystkie informacje dotyczące obiektów zabytkowych znajdziesz na stronie UKG.
5. Złóż „wniosek zgłoszenia budowy i robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę” do Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
6. Po wypełnieniu wszystkich formalności możesz przejść do montażu reklam- Jeżeli chcesz uniknąć kary musisz stosować się do przepisów.
7. Reklama jest Twoją wizytówką, więc dbaj o nią regularnie! Odpowiednio konserwuj i na bieżąco usuwaj usterki itp.

Więcej informacji tutaj.

06 marca 2020
Brakuje ci klientów?
Postaw na dobrą
reklamę

Dowiedz się więcej
o projektowaniu grafiki
Ulotki reklamowe – jak zaprojektować w najlepszy sposób
27 lutego 2020

Wiele osób uważa, że czasy ulotek reklamowych dobiegły końca. Współcześnie coraz więcej osób ma regularny dostęp do Internetu, a marketerzy …

Plakaty reklamowe LOT-u na przestrzeni lat
18 listopada 2019

LOT to nasza rodzima linia lotnicza, która w tym roku obchodziła znaczącą – 90 rocznicę funkcjonowania. Zasługuję na szczególną uwagę, …

Wizytówki ekologiczne – marketingowa ekomania na papierze ekologicznym
30 października 2019

W ciągu tygodnia na całym świecie do kosza trafia ok. 8 miliardów wydrukowanych kart. Dlatego też moda na „ekotrendy” opanowała …