Kontakt
Facebook

Marketing internetowy. Co to jest i na czym polega?

Marketing internetowy. Co to jest i na czym polega?

W dzisiejszych czasach coraz więcej dziedzin, które niegdyś jeszcze kilkanaście lat temu kojarzyły się wyłącznie z kontaktem fizycznym przeniosły się do wirtualnej rzeczywistości. Tak też było i w przypadku marketingu. Jeszcze lata temu był kojarzony wyłącznie poprzez „krzyczące” plakaty, slogany na budynkach, witrynach sklepowych oraz uśmiechniętych i wygadanych sprzedawców jako „ komunikowanie wartości” usługi lub produktu. Obecnie „marketing” to dziedzina, która dostała drugie życie w wirtualnej przestrzeni. E- marketing doskonale wspiera tradycyjne formy komunikowania wartości ofert. Po przeczytaniu naszego artykułu dowiecie się co to jest marketing internetowy i na czym polega.

E-marketing. Co to jest? Najprostsza definicja

E-marketing to nic innego jak skrót od „marketingu internetowego”. Najprostsza definicja tego rodzaju pojęcia to tworzenie i komunikowanie wartości marki poprzez działania w Internecie. Bazą do tworzenia skutecznego marketingu internetowego są badania i weryfikacja potrzeb konsumentów. Realizacja e-marketingu dokonywana jest przez różnorodne platformy i narzędzia, mające na celu ułatwienie personalizacji komunikatu marketingowego do odpowiednich grup docelowych.
Wszelkie działania jakie powinny być podejmowane przez firmę powinny być uzależnione od specyfiki jej branży, klientów itp. Nie możemy jednak zapominać, że marketing internetowy w niektórych przypadkach nie może zastąpić tradycyjnych form komunikacyjnych. Na przykład gdy naszą grupą docelowa są ludzie starsi powinniśmy skupić się na tradycyjnych narzędziach marketingowych takich jak reklama radiowa, ulotki itp. Reklama w Internecie natomiast w porównaniu do klasycznych form marketingu może dać dużo więcej możliwości, szczególnie jeżeli chodzi o zasięg dotarcia niż klasyczne. Dzięki e-marketingu niejedna niszowa marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.

Rozwój e-marketingu na świecie

E-marketing to stosunkowo młode dziecko marketingu. Można nawet śmiało stwierdzić, ze narodziło się w podobnym okresie jak pokolenie Y (osoby urodzone miedzy 1980, a 2000), które jest obecnie głównym odbiorcą marketingu internetowego. Dokładnie na początku lat 90 ubiegłego wieku rozpoczęła się rewolucja w świecie komunikowania wartości marki. Wraz z rozwojem branży IT i coraz większą powszechnością PC w gospodarstwach domowych, e-marketing zaczął rozwijać się w zawrotnym tempie. Na początku e-marketing realizowany był dzięki mailingom, które dodatkowo po1993 roku, kiedy to powstała przeglądarka Mosaic zostały wzbogacone rożnymi elementami graficznymi. Wówczas nowa przeglądarka, która jako pierwsza na świecie potrafiła wyświetlać elementy graficzne otworzyła tez drzwi do tworzenia kampanii reklamowych w Internecie. Już w 1994 roku powstał pierwszy baner reklamowy, sprzedany przez firmę HotWire. Zaraz po tym Internet zaczęły zalewać kolorowe, niespersonalizowane bannery, spam, maillingi. Dopiero po 2000 roku nastąpił przełom w personalizacji tego rodzaju materiałów. Obecnie coraz każde działanie w Internecie jest coraz bardziej dostosowane do grupy docelowej i cały czas jest doskonalone. Dzisiaj mamy spersonalizowane maile, chatboty, adwordsy, grafikę, transparentowość, a nawet coraz częściej influencerów dopasowanych do odpowiedniej niszy…

Marketing internetowy – wielkość rynku

Branża IT to najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek świata. Nowe rozwiązania informatyczne gwarantują także rozwój e-marketingu na nieograniczoną skalę.
Na podstawie najnowszych danych rynek polskiej reklamy internatowej wzrósł do 4,5 miliarda zł.- prawie o 12,9% więcej niż rok wcześniej. Ponad połowę przychodów zabierają portale Google i Facebook. Nakłady na reklamy video i mobilne wzrosły o ponad jedną trzecią, a w mediach społecznościowych o 22%. Wydatki na reklamy display wzrosły o 12,2%, a ich udział w e-marketingu delikatnie zmalał z 49,9 do 49,6%.
Ogromnym polem do rozwoju dla e-marketingu jest ostatnio przejście z mediów cyfrowych na mobilne. Dzięki takim inteligentnym urządzeniom cyfrowym pojawiają się nowe metody interakcji z użytkownikami i treściami multimedialnymi. Tworzy to nowy obszar konkurencyjny dla cyfrowego e-marketingu. Wydatki na sektor e-marketingu najwięcej wydają firm z sektora handlowego -16%,telekomunikacyjnego – 10 %,motoryzacyjnego – 9 %.Największy wzrost nakładów zanotowały branże kosmetyczne – 52%, multimediów 49%, usług dla biznesu 39%. Dane te powinny dać do myślenia każdej firmie, która chcę dogrywać znaczącą rolę na rynku.

 

E-marketing to doskonałe uzupełnienie tradycyjnego marketingu | źródło: https://bluewatermarketing.com/
21 sierpnia 2020
Przedstawimy
twoją firmę
nowym odbiorcom

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?
18 kwietnia 2023

Internet już od dawna wychodzi naprzeciw wszelkim potrzebom współczesnego rynku. Według wielu najnowszych badań ponad 60% internautów regularnie dokonuje zakupów …

Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Inbound marketing – co to jest?
29 listopada 2022

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na …