Najgorsze plakaty filmowe. Błędy, których powinien wystrzegać się każdy grafik - Creative Heads
Kontakt
Facebook

Najgorsze plakaty filmowe. Błędy, których powinien wystrzegać się każdy grafik

Najgorsze plakaty filmowe. Błędy, których powinien wystrzegać się każdy grafik

Każdy z nas lubi oglądać filmy. Ba, zdecydowanie większość populacji woli iść do kina niż do teatru. Nic tak bardzo nie odpręża niż oglądanie hitów kinowych w towarzystwie przyjaciół, rodziny i pysznych zakąsek. Jednak gdyby to wyłącznie estetyka plakatów filmowych decydowała o tym czy ktoś pójdzie na dany film do kina, czy nie – mogłoby być rożnie. Chociaż z tego co wiemy, współczesne społeczeństwo obecnie nie szuka ideałów. Wręcz przeciwnie czasami to co odbiega od standardów, nawet w tą negatywną stronę może pobudzać instynkt poznawczy w większym stopniu niż cos co wygląda jak coraz nudniejszy „ideał”. Wiemy też, że czasami nawet najlepsi eksperci także w branży graficznej strzelają z pozoru niewybaczalne gafy. A może to celowy zabieg? W naszym artykule przedstawiliśmy kilka przykładów najgorszych plakatów filmowych (kolejność zupełnie przypadkowa!).

Niebieska Laguna – „plakat nowela”

„Niebieska Laguna” to film opowiadający o nastolatkach zagubionych na tropikalnej wyspie. Grafik także zgubił znaczenie „medium wizualnego” | źródło: www.filmweb.pl

Nic tak nie męczy oczu jak nadmiar treści na plakacie. Niestety grafik w przypadku plakatu promującego film „Niebieska Laguna” o tym zapomniał. Może chciał zrobić na przekór Ernestowi Hemingway’owi, który uważał, że potrafi napisać powieść składającą się z 6 słów? Co prawda nikt z nas nie potrafi czytać wykrytych intencji tegoż grafika. Jednak faktem jest, że w tym przypadku wystarczyłoby samo zdjęcie pokazujące o czym jest film niż niekoniecznie mówiący o przesłaniu filmu tekst. Dużo tekstu może być dozwolone jedynie na plakatach reklamujących poezję- w innym przypadku jest zabronione!

Czarna Pantera – gdy zabraknie czasu na poprawne renderowanie

Film „Czarna Pantera” zniewala efektami specjalnymi, niestety nie na plakacie | źródło: www.britannica.com

Kultowe komiksy Marvela niejednokrotnie miały udane adaptacje na wielkim ekranie. Jedną z takich adaptacji jest m.in. Czarna Pantera. Choć krytycy i fani Marvela zaliczają ją do tych udanych, o plakacie promującym ten film nie można tego powiedzieć. Głowa głównego bohatera została wklejona w ciało w bardzo nieestetyczny sposób. Całe szczęście, że efekty w filmie nie przypominają tych plakatowych…

Predator – gdy grafik jest leniuchem

Plakat promujący film „Predator” z 1987 roku | źródło: www.hollywoodreporter.com
Plakat promujący wersje Predatora z 2018. Być może grafik zatrzymał się w latach 80… | źródło: www.filmweb.pl

Predator to kultowa seria kinowych przebojów w latach 80 i 90. Ostatnio doczekał się także kontynuacji w obecnym, milenijnym wieku. Niestety grafika plakatu nie rożni się zbytnio od tych, które były popularne ponad 30 lat temu. Choć kampanie promocyjne Predatora, które pamiętają nasi wujkowie i ojcowie zawsze były prowadzone „z pompą”. Plakat promujący część „Predatora” z 2018 roku przedstawia po prostu „Predatora w podczerwieni”- nie pozostawiając żadnego pola do wyobraźni. Może był to hołd dla oryginalnego plakatu Predatora z 1987?Tego nie wiemy, jednak wiemy jedynie to, że ktoś mocno poszedł na łatwiznę..

Kto to jest Corky Romano? Gdy grafik chce za bardzo przyciągnąć uwagę…

Kim jest Corky Romano? Tytułem filmu czy nazwą nowej sieci fastfodoow? | źródło: www.britanica.com

Corky Romano w filmie był synem szefa mafii, który udawał agenta FBI. Plakat „Kim jest Corky Romano” także udaje poprawny plakat promocyjny. Niby nie sposób go nie zauważyć, żółty i czerwony – to mieszanka wybuchowa dla naszych oczu. Tylko, że te barwy mogą wyglądac idealnie jedynie jako kolor znaku ostrzegawczego na ulicy, w reklamie sprzedaży samochodów lub po prostu kojarzą się z Mcdonaldem. Czy o to chodziło grafikowi?

„Kurier” – czyli polski akcent w naszym zestawieniu

Kurier – laureat małozaszczytnej nagrody „złotego węża” dla najgorszego plakatu filmowego | źródło: www.naszemiasto.pl

„Kurier” to dzieło wybitnego polskiego reżysera – Władysława Pasikowskiego. Fabuła opowiada o dylematach dowództwa Armii Krajowej przed wybuchem Powstania Warszawskiego. Temat niezwykle nośny, a plakat no cóż – został wyróżniony „Złotym Wężem’-odpowiednikiem złotej maliny za najgorszy tegoroczny plakat. Ahh ta paintowska estetyka…

02 października 2019
Plakat na wczoraj?
My się tym zajmiemy!

Dowiedz się więcej
o projektowaniu grafiki
Trendy graficzne w 2023 roku
15 marca 2023

Trendy graficzne od zawsze były kształtowane przez kreatywne umysły, które potrafiły wyłapywać „ducha obecnych czasów”. W ostatnich latach pandemia przyczyniła …

Irańskie plakaty reklamowe
13 marca 2023

Iran, dzisiaj utożsamiany głównie z restrykcyjnym islamem oraz narastającymi protestami przeciwko istniejącym zasadom, posiada bogatą historię, w której plakaty odgrywały …

Murale reklamowe – trend po koronawirusie
15 kwietnia 2020

Pandemia koronawirusa zaskoczyła nas wszystkich, spowodowała zastój w wielu branżach, w tym także reklamowej. Jednak jak większość zdarzeń w historii …