Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Najpopularniejsze slogany reklamowe i ich twórcy

Co to jest slogan reklamowy? Często kilka słów, które kojarzymy z jakaś marką, produktem etc. Dużo osób może myśleć „to tylko kilka słów”, jakim cudem warte są one fortunę? Otóż dlatego, że te kilka wyrazów może powiedzieć o wartości naszej marki lub produktu więcej niż niejedna reklama nakręcona przez najlepszego reżysera. Doskonale wiemy, że dobry slogan reklamowy potrafi zapaść się w pamięci wielu pokoleń. Niektóre wśród nich osiągnęły nawet miana kultu. Jednak kto stoi za najpopularniejszymi sloganami reklamowymi wszechczasów? O niektórych twórcach tego rodzaju haseł dowiecie się po lekturze naszego artykułu.

McDonald – Im lovin it

„Im Lovin it” to jedno z najpopularniejszych haseł reklamowych na świecie, które liczy już sobie kilkanaście lat i wciąż istnieje w przestrzeni publicznej jako slogan restauracji McDonald. Mało kto jednak wie, że autorem tego chwytliwego hasła jest popularny raper Push-T!. Jednak zanim hasło zostało wykorzystane przez korporację McDonald było tytułem napisanej przez rapera piosenki Justina Timberlake. Co prawda raper nie pamięta ile otrzymał wynagrodzenia za prawo do użycia tego krótkiego lecz skutecznego hasła, jednak możemy się domyślać, że to napewno nie małe pieniądze!

Autorem kultowego sloganu McDonald’s jest raper Push-T | źródło: https://guff.com/you-wont-believe-who-wrote-the-mcdonalds-im-lovin-it-jingle

De-Beers. Diamenty są wieczne (Diamod is forever)

W zeszłym wieku krążyły legendy, że Marylin Monroe uważała diamenty za najlepszych przyjaciół kobiet. Dlaczego? Być może dlatego, że „diamenty są wieczne”. I to nie tylko jako „kamień”, ale również jako element hasła reklamowego marki De-Beers-doskonale znanej miłośnikom luksusowej biżuterii. Slogan „diamenty są wieczne” został stworzony w 1947 roku przez copywriterkę Mary Frances Gerety z agencji N.W Ayer&Son. Hasło do dzisiaj funkcjonuje w kulturze masowej, zdobyło również zaszczytny tytuł „najlepszego hasła reklamowego w historii” przyznane przez organizacje Ad Age.

Slogan De Beers stworzony przez Mary Frances Gerety można z powodzeniem uznać za „kultowy” | źródło: https://www.forbes.com/sites/anthonydemarco/2012/08/15/de-beers-seeks-a-return-to-the-u-s-moves-diamond-operations-to-botswana/#554fa9637161

Nike. Just do it (Po prostu zrób to)

Czasami najlepsze hasła są zrodzone z przypadku . Dowodem na to jest slogan „Just do it” doskonale znanej marki sportowej Nike. Jego autorem jest założyciel agencji Wieden&Kennedy – Dan Wieden. Pomysł na takie hasło zainspirowane jest Garym Gilmorem – jednym z bohaterów książki „ Piosenka Egzekucyjna”. Jego ostatnim zdaniem przed śmiercią na krześle elektrycznym było „Lets do it”. I tutaj działa także zasada „Ostatni będą pierwszymi”, bowiem ostanie słowo skazańca okazało się numerem jeden jako slogan kojarzący się z jedną najpopularniejszych marek odzieżowych świata.

Dan Wieden stworzył hasło Nike inspirując się ostatnimi słowami skazańca.. | źródło: www.nike.com

Carlsberg. Probably the best beer in the world (Prawdopodonie najlepsze piwo na świecie)

Hałso Carlsberg „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” powstało w 1974 roku i wciąż nie traci na popularnosci. Szerszemu gronu odbiorców slogan Carlsberga znany jest od 1980 roku i od tego czasu stało się głównym hasłem każdej reklamy tego produkty. Jego twórcami byli copywriterzy z równie sławnej agencji Saatchi&Saatchi. Agencja ta liczy ponad 80 biur na całym świecie i stworzyła niejedno hasło zdobywając tym samym tłumy odbiorców.

Hasło Carlsberga stworzyli copywriterzy z najlepszej agencji na świecie – Saatchi Saatchi | źródło: www.carlsberg.com

Apple. Think Diffrent (Myśl Inaczej)

W 1996 roku firma Apple przechodziła kryzys. Słupki sprzedaży firmy rosły w odwrotnym kierunku niż pożądany. Wówczas pojawił się niczym anioł zabawienia Carig Tanimoto – ówczesny dyrektor artystyczny TBWAChiatDay i wymyślił hasło „think diffrent”, które stało się kultowym sloganem Apple. Slogan początkowo został elementem kampanii, która hołubiła dla wielkich osobowości jak John Leon, Mart Luther King, Picasso itp. Jej treść przedstawiliśmy poniżej:

„Za tych, co szaleni. Za odmieńców. Buntowników. Awanturników. Niedopasowanych. Za tych, co patrzą na świat inaczej. Oni nie lubią zasad. Nie szanują status quo. Można ich cytować, można się z nimi nie zgadzać; można ich wysławiać, można ich zniesławiać. Ale jednego nie można zrobić – nie można ich ignorować. Bo to oni zmieniają świat. Popychają ludzkość do przodu. I choć niektórzy mogą widzieć w nich szaleńców, my dostrzegamy w nich geniusz. Ponieważ to ludzie wystarczająco szaleni, by sądzić, że mogą zmienić świat… są tymi, którzy go zmieniają.”

„Myśl inaczej” to wciąż najbardziej rozpoznawalne hasło marki, które wyraża misję produktów Apple – zdobywając rynek stylem innym niż wszystkie, a założyciela Apple – Steva Jobsa uczyniło jednym z najlepszych „storytellerów” świata.

Carig Tanimot – mężczyzna, którego slogan „think diffrent” uratował markę Apple | źródlo: www.forbes.com

Coca Cola. Mistrz dobrych haseł

Coca Cola w swojej ponad 130letniej tradycji miała sporo ciekawych sloganów.
Najnowszym z nich jest „Taste the feeling” (posmakuj to uczucie). Autorem tego hasła jest Ted Ryan, dyrektor Heritage Communications.
Pierwsze hasło reklamujące Coca Colę zostało wymyślone przez właściciela apteki – Jacobsona, w której została opracowana receptura tego napoju. Brzmiało ono „Pyszny i odświeżający” i pojawiało się na każdym elemencie związanym z napojem. Było to jedno z najdłużej używanych hasel przez markę.
Hasła Coca Coli były także tworzone „regionalnie”.
W Polsce pierwsze hasło reklamowe Coca Coli zostało stworzone w 1982 roku przez Agnieszkę Osiecką i brzmiało „Coca-Cola to jest to” .W 1992 roku wprowadzono drugie hasło „zawsze Coca Cola”. Trzeci slogan „ Coca Cola co za radość” powstał 8 lat później, a jego autorem był autorytet dziedzin językoznawstwa – profesor Jerzy Bralczyk.

Reklama z hasłem stworzonym przez Agnieszkę Osiecką | źródło: www.pinterest.com

L’oreal. Ponieważ jesteś tego warta

Marka L’Oréal sygnuje jedne z najbardziej rozpoznawalnych kosmetyków na świecie. Jej slogan „ponieważ jesteś tego warta” jest równie rozpoznawalny, jednak nie każdy wie że powstał on porostu z feministycznych frustracji. Stworzyła go w roku 1973, 23 letnia wówczas copywriterka Ilon Specht z nowojorskiej agencji Thrid Aveneu. Zainspirowały ją odbywające się na masową skale w tamtym czasie marsze feministek. Lata 70 ubiegłego wieku wciąż były nieco cięższym okresem dla kobiet, które chciały spełniać się zawodowo. Kobiety mimo dużego potencjału zawodowego były nie mile widziane na kierowniczych stanowiskach. Specht pracowała z mężczyznami dwa razy starszymi od siebie, a ich męska, seksistowska percepcja postrzegania kobiety nie zawsze jej odpowiadała. Hasło „Jesteś tego warta” to odpowiedź na feministyczne zawirowania nie tylko na scenie politycznej, ale także w codziennym, rutynowym życiu kobiet spełniających się zawodowo.

Slogan L’oreal „ponieważ jestem tego warta” narodził się z feministycznych pobudek | źródło: www.pinterest.com
12 listopada 2019