Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Nowe nawyki w digital marketingu 2021

Przyzwyczajenia i nakazy, które miały na celu uniknąć zakażenia covid-19 wypracowały nowe nawyki wśród konsumentów, czego skutkiem jest ich większa aktywność w świecie digital. Przełożyło to się m.in. na większą konkurencyjność w sieci, większe wydatki firm na online marketing, a przede wszystkim na większy rozwój tego rodzaju rozwiązań, który szacuje się na + 5 lat do przodu.

Zakupy online

Pandemia niezaprzeczalnie zmieniła podejście do zakupów internetowych. Niektóre sklepy online zanotowany nawet 3-krotnie większy wzrost sprzedaży. Dzisiaj tego rodzaju zakupy stanowią doskonałą alternatywne sklepów stacjonarnych, a także popularne są wśród różnych grup społecznych.
W trakcie pandemii płatności online w Polsce zwiększyły się aż o 30%. Internetowe płatności takie jak wirtualne portfele, BLIK czy możliwość odroczenia należności, mają coraz więcej zwolenników. Wiele marek coraz częściej decyduje się na przeniesienie swoich sklepów do wirtualnej rzeczywistości, prześcigając się w różnych formach promocji i wsparcia zakupowego.

Pandemia przyspieszyła digitalizacje społeczeństwa aż o 5 lat! | źródło: www.agileo.it

Digitalizacja codziennych zajęć i działań instytucjonalnych

Pandemia sprawiła, że większość codziennych czynności takich jak np. praca, odpoczynek, sport odbywały się w domu. W tych nowych, niespodziewanych okolicznościach wiele firm zintensyfikowało swoją aktywność na domowych kanałach, szczególnie w mediach społecznościowych na różnych platformach cyfrowych. Spowodowało to, że doświadczenia osobiste i cyfrowe stały się coraz bardziej ze sobą powiązane. Nadmierna digitalizacja społeczeństwa ma także wpływ na rozwój lokalnych biznesów, ponieważ w świecie cyfrowym nie ważna jest odległość, tylko oferta. Cyfryzacja przyspieszyła również działania w instytucjach państwowych – urzędach, szkołach, szpitalach itp., dzięki czemu można szybciej załatwić wiele spraw. Digitalizacja zarówno w e-commerce, jak i placówkach państwowych to o wiele wygodniejsze rozwiązania dla wszystkich, korzystających z tego rodzaju usług.

Większe zaufanie do marek niż do polityków

Afery, podziały polityczne doprowadziły do tego, że ludzie coraz mniej ufają politykom. Według najnowszych badań aż 77% osób wierzy bardziej w globalne marki niż w słowa polityków. Konsumenci uważają, że firmy mają większy wpływ na pozytywne zmiany globalne niż rządy w ich kraju. Dzięki temu zaufaniu ludzie bardziej identyfikują się z ulubionym markami oraz o wiele częściej sięgają po ich produkty. Wszystkie marki, które podczas pandemii potrafiły wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, zbudowały większą więź niż miałyby okazję w normalnych warunkach. Przykładem budowania więzi w pandemicznej rzeczywistości są m.in udogodnienia dostępu do swoich produktów/usług, wprowadzenie w ofercie nowych produktów anytcovidowych (masek ochronnych, płynów do dezynfekcji, suplementów itp.) czy dostarczanie nowych rodzajów rozrywki w domowym zaciszu.

Stworzenie nowych możliwości

Pandemia przyspieszyła digitalizacje w społeczeństwie o 5 lat. Wiele eventów, nawet po zdjęciu obostrzeń zostanie w przestrzeni internetowej. Oznacza to, że e-commerce zdominuje kolejne branże i da możliwość zaistnienia w Internecie sektorom, które wczesniej nie istniały w wirtualnej rzeczywistości. W tym przypadku branże, które nie mogą działać w sprzedaży bezpośredniej, sprzedają za pośrednictwem partnerów sieciowych (Tesco, Żabka , Lidl, Biedronka itp.), tam z kolei można dokonywać zakupów przez aplikacje internetowe. Wygodny, czasooszczędny i bezpieczny nawyk zakupów sieciowych zostanie z nami jeszcze długi czas, nawet po pandemii.

09 sierpnia 2021
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Inbound marketing – co to jest?
29 listopada 2022

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na …

Marketing polityczny – co to jest
29 listopada 2022

Marketing i polityka, choć dla wielu laików może nie brzmieć zbyt tożsamo, mają ze sobą wiele wspólnego. Nie jeden polityk …