Quentin Tarantino to niezwykły reżyser, czego dowodem jest większość jego dzieł oraz nagrody jakie za nie zdobył. W swoich filmach nie boi się poruszać nawet najbardziej kontrowersyjnego tabu oraz mieszać wszelakie style gatunków filmowych w jednej produkcji z genialnym efektem. Plakaty, które promują dzieła Tarantino często również nie ustępują jakością treści jego dzieł. W naszym artykule przedstawiliśmy plakaty filmowe najlepszych filmów Quetina Tarantino.
WSCIEKŁE PSY – pierwszy hit Tarantino
Plakat „Wściekłych psów” co prawda nie jest on graficznym majstersztykiem, ale zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ promuje jeden z pierwszych uznanych filmów Tarantino. Oczywiście nie należy on do nieudanych, ponieważ jak na estetykę dosyć pstrokatych trendów początku lat 90 wygląda całkiem przyzwoicie. Tytuł filmu napisany czerwonymi, „chropowatymi” literami nawiązuje do swojej treści – szczególnie napis „dogs” wygląda jak obśliniony przez psa. Napis ten jest jedynym czerwonym elementem na plakacie, dzięki czemu rzuca się w oczy. Tytuł nie jest przypadkowy : „pies” w potocznej nazwie oznacza węszącego policjanta. W filmie „policyjne ekscesy” to bardzo popularny motyw. Reszta plakatu jest w stonowanej, eleganckiej kolorystyce. Nie mogło także zabraknąć motywu gangsterskiego – panowie w garniturach z pistoletami od razu nasuwają właściwe skojarzenia z kryminalną treścią filmu.
Pulp Fiction – geniusz chaosu
„Pulp Fiction” to film, który znajduje się w filmotece nie tylko każdego kinomana, ale również przeciętnego odbiorcy. Pulp w wolnym tłumaczeniu to – „miękka, wilgotna, bezkształtna masa lub materia; czasopismo lub książka , w których zawarte są brukowe treści, drukowane na charakterystycznym surowym, tanim papierze”. „Pulp Fiction” w skrócie to porostu kompletnie odmóżdżające informacje – tzw. miazgi intelektualne”. Film rzeczywiście okazał się miazgą – wszelkich konwencji, w tym akademickiej i moralnej poprawności, jednak został stworzony taki sposób, że zdobył wiele ważnych nagród w wielu kategoriach liczących się w branży filmowej. Pulp Fiction to czarna komedia, w której przepalają się „achronologicznie” wątki kilku historii. Każdy widz niezależnie czy jest miłośnikiem komedii, czy kryminałów – znajdzie w tym filmie coś dla siebie. Plakat „Pulp Fiction” na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco chaotyczny, jednak odpowiednie połącznie żółtych napisów ze stonowanym zdjęciem, jak również czerwony motyw będący tłem tytułu filmu doskonale się uzupełniają. Mia Wallace (w tej roli muza Tarantiono Uma Thurman) z zadziornym wyrazem twarzy, papierosem oraz pistolet na tle złotej poduszki, znajdującej się niedaleko dekoltu aktorki – idealnie koncentruje wzrok i zdradza kryminalne motywy filmu.
Kill Bill volume 1 – żółty kryminał
Kill Bill to kolejne, uznane dzieło Quentina Tarantino i zawiera także wątki kryminalne, co doskonale zostało ujęte na plakacie. „Czerwonokrwiste” , nieregularne kształty przypominają krew, a żółty kolor stanowiący zdecydowanie większą część powierzchni plakatu sprawia, że nie można przejść obojętnie obok tego rodzaju grafiki. Ważną rolę , podobnie jak na plakacie z Pulp Fiction odgrywa Uma Thurman. Aktorka występuje tym razem jako blondyna z nieco chłodnym wyrazem twarzy. W taki sposób nawiązuje do swojej roli – byłej płatnej morderczyni rządnej zemsty dla ludzi, którzy byli wmieszani w jej zabójstwo.
Kill Bill v.2 – czerwona wersja i czarna mamba
Plakat drugiej części „Kill Billa” stylistycznie nie rożni się od pierwszego. Jednak główną rolę odgrywa tutaj „krwista czerwień”, będąca tłem napisów i wizerunku pani Thurman, będącą w tej wersji nie tylko rządną zemsty Panną Młodą, ale także wojowniczką Czarną Mambą. Na plakacie żółty kolor widoczny jest jedynie w postaci paska za Umą w walecznej pozie oraz napis „Kill Bill”. Całość wygląda poprawnie, choć niektórzy uważają że główna bohaterka nie pasuje w pewnym sensie do tła – ot tak wklejono ją do plakatu…
Wiele osób uważa, że to jednak plakat pierwszej części „Kill Billa” ma to coś, plakat „Kill Bill II” jest jedynie gorszą duplikacją…
Sin City 1 – po prostu grzesznie
Film Sin City to ekranizacja znanego komiksu, a jednym z jego reżyserów był Quetin Tarantino. Na plakacie przedstawiono bohaterów Sin City ( po polsku Miasta Grzechu), które jest dosłownie miejscem grzechu – miastem w którym rządzi nierząd, przestępcy i skorumpowani prawnicy. Ponura kolorystyka, broń-która jest jednym ze stałych elementów plakatów promujących filmy Tarantino oraz czerwony tytuł prawidłowo nawiązuje do treści Miasta Grzechu.
Bękarty wojny, czy bękarty Photoshopa?
„Bękarty wojny” to kolejny, doceniony przez wielu krytyków film Tarantino. Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że jest to produkcja o tematyce wojennej – świadczą o tym wizerunki panów w wojskowych mundurach przedstawionych na pierwszym planie. Plakat zdominowany przez czerwono-czarno-białe barwy wygląda stonowanie i elegancko. Jedynie czego można się przyczepić to nadmiar photoshopu na sylwetkach bohaterów – przez to przypominają one bardziej postacie z gry komputerowej lub filmu anime.
Django – czyli jak trafić do podświadomości widza z prędkością rewolweru tytułowego bohatera
DJango to plakat kolejnego hitu Tarantino, w którym tak jak w poprzednio opisanym plakacie dominują czerwono-białe i czarne kolory. Przekaz konkrety – od razu można zauważyć, że to kolejny film akcji i oczywiście nie mogło zabraknąć tak jak na poprzednich plakatach motywu broni. Jedyny napis w kolorze czarnym to „Zabrali mu wolność, on zabierze im wszystko” niby jest on niewielkich rozmiarów, jednak wyróżnia się i potrafi trafić do podświadomości odbiorców podobnie jak główny bohater Django rewolwerem do swoich ofiar ;).
Pewnego dnia w Hollywood – dramatyczne kulisy hollywoodzkiej bajki
„Pewnego razu w Hollywood”- tytuł najnowszego filmu Tarantino brzmi jak wprowadzenie do bajki dla dzieci. Nawet sam plakat przedstawiający głównych bohaterów wygląda jakby promował niegrzeczną kreskówkę dla dorosłych z lat 60/70-tych. I tak też jest bo „Pewnego razu w Hollywood” to film, w którym fikcja przeplata się z rzeczywistością – pokazuje kolorowy koniec lat 60 i początek lat 70. Wówczas narkotyki i kierunek świata Hollywood tworzyły iluzje snu, który w niektórych przypadkach okazał się koszmarem. W filmie zobaczymy wybitnych aktorów – Leodanrda Dicaprio, Brada Pitta – odgrywających rolę fikcyjnych postaci, a także Margot Robbie, grająca byłą żonę Polańskiego(w tej roli polski aktor Rafał Zawierucha!).W filmie spotkamy także wątek Bruce Lee, Steve McQuenna. Nie zabrakło również drastycznego wątku morderstwa Mansona – to kolejny dowód na to, że „sen o Hollywood” ma też koszmarne oblicze.