Niezobowiązująca wycena
Kontakt
Facebook

Plakaty filmowe najlepszych filmów Quentina Tarantino

Quentin Tarantino to niezwykły reżyser, czego dowodem jest większość jego dzieł oraz nagrody jakie za nie zdobył. W swoich filmach nie boi się poruszać nawet najbardziej kontrowersyjnego tabu oraz mieszać wszelakie style gatunków filmowych w jednej produkcji z genialnym efektem. Plakaty, które promują dzieła Tarantino często również nie ustępują jakością treści jego dzieł. W naszym artykule przedstawiliśmy plakaty filmowe najlepszych filmów Quetina Tarantino.

WSCIEKŁE PSY – pierwszy hit Tarantino

Wściekłe psy to pierwszy film Quentina Tarantino, który zdobył uznanie na międzynarodowych festiwalach filmowych. Plakat także można uznać za udany. | źródło: www.filmweb.pl

Plakat „Wściekłych psów” co prawda nie jest on graficznym majstersztykiem, ale zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ promuje jeden z pierwszych uznanych filmów Tarantino. Oczywiście nie należy on do nieudanych, ponieważ jak na estetykę dosyć pstrokatych trendów początku lat 90 wygląda całkiem przyzwoicie. Tytuł filmu napisany czerwonymi, „chropowatymi” literami nawiązuje do swojej treści – szczególnie napis „dogs” wygląda jak obśliniony przez psa. Napis ten jest jedynym czerwonym elementem na plakacie, dzięki czemu rzuca się w oczy. Tytuł nie jest przypadkowy : „pies” w potocznej nazwie oznacza węszącego policjanta. W filmie „policyjne ekscesy” to bardzo popularny motyw. Reszta plakatu jest w stonowanej, eleganckiej kolorystyce. Nie mogło także zabraknąć motywu gangsterskiego – panowie w garniturach z pistoletami od razu nasuwają właściwe skojarzenia z kryminalną treścią filmu.

Pulp Fiction – geniusz chaosu

Plakat promujący „Pulp Fiction” z zadziorną Mią Valance (Uma Thurman w czarnych włosach, młodsze pokolenie nigdy nie widziało!) należy do kultowych | źródło: www.pinterest.pl

„Pulp Fiction” to film, który znajduje się w filmotece nie tylko każdego kinomana, ale również przeciętnego odbiorcy. Pulp w wolnym tłumaczeniu to – „miękka, wilgotna, bezkształtna masa lub materia; czasopismo lub książka , w których zawarte są brukowe treści, drukowane na charakterystycznym surowym, tanim papierze”. „Pulp Fiction” w skrócie to porostu kompletnie odmóżdżające informacje – tzw. miazgi intelektualne”. Film rzeczywiście okazał się miazgą – wszelkich konwencji, w tym akademickiej i moralnej poprawności, jednak został stworzony taki sposób, że zdobył wiele ważnych nagród w wielu kategoriach liczących się w branży filmowej. Pulp Fiction to czarna komedia, w której przepalają się „achronologicznie” wątki kilku historii. Każdy widz niezależnie czy jest miłośnikiem komedii, czy kryminałów – znajdzie w tym filmie coś dla siebie. Plakat „Pulp Fiction” na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco chaotyczny, jednak odpowiednie połącznie żółtych napisów ze stonowanym zdjęciem, jak również czerwony motyw będący tłem tytułu filmu doskonale się uzupełniają. Mia Wallace (w tej roli muza Tarantiono Uma Thurman) z zadziornym wyrazem twarzy, papierosem oraz pistolet na tle złotej poduszki, znajdującej się niedaleko dekoltu aktorki – idealnie koncentruje wzrok i zdradza kryminalne motywy filmu.

Kill Bill volume 1 – żółty kryminał

Kill Bill to kolejny plakat na którym można zobaczyć muzę Tarantino -Ume Thurman jako blondynkę o chłodnym wyrazie twarzy | źródło: www.polter.pl

Kill Bill to kolejne, uznane dzieło Quentina Tarantino i zawiera także wątki kryminalne, co doskonale zostało ujęte na plakacie. „Czerwonokrwiste” , nieregularne kształty przypominają krew, a żółty kolor stanowiący zdecydowanie większą część powierzchni plakatu sprawia, że nie można przejść obojętnie obok tego rodzaju grafiki. Ważną rolę , podobnie jak na plakacie z Pulp Fiction odgrywa Uma Thurman. Aktorka występuje tym razem jako blondyna z nieco chłodnym wyrazem twarzy. W taki sposób nawiązuje do swojej roli – byłej płatnej morderczyni rządnej zemsty dla ludzi, którzy byli wmieszani w jej zabójstwo.

Kill Bill v.2 – czerwona wersja i czarna mamba

Plakat do drugiej części „Kill Billa” wg niektórych nie jest tak udany jak pierwszej | źródło: www.ploter.pl

Plakat drugiej części „Kill Billa” stylistycznie nie rożni się od pierwszego. Jednak główną rolę odgrywa tutaj „krwista czerwień”, będąca tłem napisów i wizerunku pani Thurman, będącą w tej wersji nie tylko rządną zemsty Panną Młodą, ale także wojowniczką Czarną Mambą. Na plakacie żółty kolor widoczny jest jedynie w postaci paska za Umą w walecznej pozie oraz napis „Kill Bill”. Całość wygląda poprawnie, choć niektórzy uważają że główna bohaterka nie pasuje w pewnym sensie do tła – ot tak wklejono ją do plakatu…
Wiele osób uważa, że to jednak plakat pierwszej części „Kill Billa” ma to coś, plakat „Kill Bill II” jest jedynie gorszą duplikacją…

Sin City 1 – po prostu grzesznie

Plakat Sin City nie grzeszy oryginalnością, ale nie można mu zarzucić braku właściwego warsztatu graficznego | źrodło: www.filmweb.pl

Film Sin City to ekranizacja znanego komiksu, a jednym z jego reżyserów był Quetin Tarantino. Na plakacie przedstawiono bohaterów Sin City ( po polsku Miasta Grzechu), które jest dosłownie miejscem grzechu – miastem w którym rządzi nierząd, przestępcy i skorumpowani prawnicy. Ponura kolorystyka, broń-która jest jednym ze stałych elementów plakatów promujących filmy Tarantino oraz czerwony tytuł prawidłowo nawiązuje do treści Miasta Grzechu.
Bękarty wojny, czy bękarty Photoshopa?

Plakat „Bękartów wojny” wygląda bardziej jakby promował film anime 3d… | źródło: www.polityka.pl

„Bękarty wojny” to kolejny, doceniony przez wielu krytyków film Tarantino. Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że jest to produkcja o tematyce wojennej – świadczą o tym wizerunki panów w wojskowych mundurach przedstawionych na pierwszym planie. Plakat zdominowany przez czerwono-czarno-białe barwy wygląda stonowanie i elegancko. Jedynie czego można się przyczepić to nadmiar photoshopu na sylwetkach bohaterów – przez to przypominają one bardziej postacie z gry komputerowej lub filmu anime.

Django – czyli jak trafić do podświadomości widza z prędkością rewolweru tytułowego bohatera

Plakat Django jest elegancki, a jedyny napis w kolorze czarnym „ zabrali mu wolność, on im zabierze wszystko” mimo niewielkich rozmiarów jest zauważalny… | źródło: www. filmweb.pl

DJango to plakat kolejnego hitu Tarantino, w którym tak jak w poprzednio opisanym plakacie dominują czerwono-białe i czarne kolory. Przekaz konkrety – od razu można zauważyć, że to kolejny film akcji i oczywiście nie mogło zabraknąć tak jak na poprzednich plakatach motywu broni. Jedyny napis w kolorze czarnym to „Zabrali mu wolność, on zabierze im wszystko” niby jest on niewielkich rozmiarów, jednak wyróżnia się i potrafi trafić do podświadomości odbiorców podobnie jak główny bohater Django rewolwerem do swoich ofiar ;).

Pewnego dnia w Hollywood – dramatyczne kulisy hollywoodzkiej bajki

Plakat Pewnego Razu w Hollywood wygląda jakby promował niegrzeczną kreskówkę… | źródło: www.filmweb.pl

„Pewnego razu w Hollywood”- tytuł najnowszego filmu Tarantino brzmi jak wprowadzenie do bajki dla dzieci. Nawet sam plakat przedstawiający głównych bohaterów wygląda jakby promował niegrzeczną kreskówkę dla dorosłych z lat 60/70-tych. I tak też jest bo „Pewnego razu w Hollywood” to film, w którym fikcja przeplata się z rzeczywistością – pokazuje kolorowy koniec lat 60 i początek lat 70. Wówczas narkotyki i kierunek świata Hollywood tworzyły iluzje snu, który w niektórych przypadkach okazał się koszmarem. W filmie zobaczymy wybitnych aktorów – Leodanrda Dicaprio, Brada Pitta – odgrywających rolę fikcyjnych postaci, a także Margot Robbie, grająca byłą żonę Polańskiego(w tej roli polski aktor Rafał Zawierucha!).W filmie spotkamy także wątek Bruce Lee, Steve McQuenna. Nie zabrakło również drastycznego wątku morderstwa Mansona – to kolejny dowód na to, że „sen o Hollywood” ma też koszmarne oblicze.

10 października 2019
Brakuje ci klientów?
Postaw na dobrą
reklamę

Dowiedz się więcej
o projektowaniu grafiki
Plakaty reklamowe LOT-u na przestrzeni lat
18 listopada 2019

LOT to nasza rodzima linia lotnicza, która w tym roku obchodziła znaczącą – 90 rocznicę funkcjonowania. Zasługuję na szczególną uwagę, …

Wizytówki ekologiczne – marketingowa ekomania na papierze ekologicznym
30 października 2019

W ciągu tygodnia na całym świecie do kosza trafia ok. 8 miliardów wydrukowanych kart. Dlatego też moda na „ekotrendy” opanowała …

Najgorsze plakaty filmowe. Błędy, których powinien wystrzegać się każdy grafik
02 października 2019

Każdy z nas lubi oglądać filmy. Ba, zdecydowanie większość populacji woli iść do kina niż do teatru. Nic tak bardzo …