Rozmiary grafiki na Facebooku 2020 - Creative Heads
Kontakt
Facebook

Rozmiary grafiki na Facebooku 2020

Rozmiary grafiki na Facebooku 2020

Grafika opublikowana na Facebooku niejednokrotnie rozczarowała swoim wyglądem wielu użytkowników. Zbyt podłużna, zbyt spłaszczona, całkowicie zniekształcona. Co zrobić żeby temu zaradzić ? Czy stosowanie się do rekomendowanych przez Facebook wymiarów grafik jest zawsze skuteczne? W naszym artykule przedstawiliśmy optymalne rozwiązania dzięki którym nieostra lub zniekształcona grafika na portalach społecznościowych pójdzie w niepamięć.

Facebook – rekomendowane wymiary. Czy są trafione ?

Facebook rekomenduje różnorodne wymiary grafik, jednak w praktyce nie oznacza to, że po dostosowaniu się do nich wszystko będzie wyglądać idealnie. Dlatego tez w naszym artykule zostały stworzone przez nas przykładowe grafiki na Facebooka wraz z ich dokładnymi wymiarami.

Grafiki na Facebooku – ogólne wytyczne, format, ilość tekstu

– najlepsza rozdzielczości to /72dpi,
– najlepszy format to .png (nie zapomnij o /spłaszczeniu nazwy przed zapisem!),
– najlepszy tryb kolorów sRGB,
– ilość tekstów powinna wynosić maximum 20%.
– rozmiar najlepiej jak najmniejszy dzięki czemu nasze pliki nie stracą na jakości

Idealne Zdjęcie profilowe na Facebooku. Wymiary grafiki na avatar

Co zrobić żeby zdjęcie profilowe na Facebooku wyglądało idealnie w okrągłej miniaturze? Po pierwsze musimy je odpowiednio wykadrować. Zdjęcie profilowe może być kwadratowe lub prostokątne. Musimy jednak wiedzieć, że w zależności od urządzenia wyświetlane jest w różnych wymiarach np. w komputerach 170×170 pikseli, w smartfonach 128×128, a innych telefonach 36×36. W tym przypadku rekomendujemy wyższa rozdzielczość (800×800 px lub 900×900 px) – unikniemy wówczas nieestetycznych zniekształceń.

Zdjęcie w tle na Facebooku. Jakie powinny być wymiary cover photo ?

Grafika lub zdjęcie w tle nie jest wyjątkiem jeżeli chodzi o różnice w wyświetlaniu się na urządzeniach mobilnych lub komputerze. Grafika w tle na komputerze wyświetlana jest w wymiarach 820×312 pikseli, w smartfonach 640×360.
Według informacji facebookowej zdjęcie w tle powinno mieć 720 pikseli szerokości. W celu krótszego czasu wczytywania powinniśmy zdecydować się na wysłanie plików RGB /JPG lub PNG o wymiarach 851×315 px i rozmiarze do 100KB.
My jednak rekomendujemy wymiary 820×462 px. Musimy jednak liczyć się z tym, że część naszej grafiki zostanie automatycznie przycięta na komputerze, dlatego też powinna być odpowiednio przez nas wykadrowana. Wymiary te sprawdzą się też przy zdjęciu w tle na facebookowych grupach.

Aktualne wymiary grafiki wydarzenia na Facebooku

Rekomendowane przez Facebooka wymiary nie zawsze dobrze działają w praktyce. Grafika umieszczona zgodnie ze standardami polecanymi przez portal może uniemożliwiać właściwe wykadrowanie, np. przesuwanie się na różne strony. Dlatego też z całą pewnością polecamy sprawdzone przez nas wymiary 1187×625 px.

Aktualne wymiary grafik postów na Facebooku

Facebook post poziomy– jeden z najpopularniejszych formatów, unikniemy wszelkich zniekształceń jeżeli zastosujemy wymiary: 1200×900 px.

Facebook post pionowy – ten format rekomendowany jest na urządzenia mobilne. Najlepszy wymiar takiego postu to 1080×1350 px.

Facebook post kwadratowy – zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie sprawdza się wymiary 1200×1200 px.

Wymiary innych grafik Facebookowych

Grafiki na Facebooku można nie tylko umieszczać na avatarze, w tle lub postach. Wielu z nas pomija i nie docenia innych miejsc, w których można zastosować grafiki, a przez to uatrakcyjnić nasz profil. Poniżej przedstawiamy wymiary rekomendowane dla nich:

Grafika na Facebook Stories – 900×1600 px

Grafika our story – 1200×640 px

Grafika na ofertę pracy na Facebooku – 1200x628px

Grafika video na Facebooku – rozmiar rekomendowany to 820x462px. Wymiary mogą być większe, jednak muszą być zachowane proporcje 16:9 lub 9:16. Film na Facebooku nie powinien być dłuższy niż 90 sekund.

Udostępniony link na Facebooku – 500x261px

Wymiary grafik reklamowych na Facebooku

Prezentacja produktów – doskonale sprawdzą się od 2 do 10 kwadratowych grafik z wymiarami 1080px X 1080 px

Reklama „like page”– rekomendujemy kwadratową grafikę 1200×1200 px. lub w rozdzielczości 1200×628 px.

13 listopada 2020
Wzmocnij
obecność
twojej marki
w sieci

Dowiedz się więcej
o marketingu internetowym
Jak skutecznie sprzedawać w Internecie?
18 kwietnia 2023

Internet już od dawna wychodzi naprzeciw wszelkim potrzebom współczesnego rynku. Według wielu najnowszych badań ponad 60% internautów regularnie dokonuje zakupów …

Trendy w mediach społecznościowych 2023
05 grudnia 2022

Media społecznościowe stanowią coraz większą część naszego życia. Ostatnie doświadczenia związane z pandemią, przyczyniły się do rozwoju social mediów na …

Inbound marketing – co to jest?
29 listopada 2022

Rozwijające się stale nowe technologie zaowocowały nowym podejściem w sferze marketingowej. Tradycyjną reklamę coraz częściej zastępuje inbound marketing, działający na …