Instagram jest obecnie jedną z najpopularniejszych fotograficznych platform Social Media. Zgodnie z zasadą „zdjęcia wyrażają więcej niż 1000 słów” portal ten stał się ulubioną platformą wszystkich, którzy lubią nie tylko opisywać słownie , ale także dokumentować obrazowo swoje prywatne życie i nie tylko. Platforma coraz częściej staje się narzędziem promocji wielu firm, dla których istotny jest wizerunek w sieci. Obecnie zrzesza ponad miliard użytkowników , dzięki czemu ma duże znaczenie opiniotwórcze w sprawach trendów i nie tylko. W naszym artykule napisaliśmy jakie będą najnowsze trendy na Instagramie w 2020 roku.
Natura w powietrzu, na talerzu i na Instagramie
Instagram dotychczas oferował wiele możliwości edycji zdjęć. Szczególną popularnością cieszyły się „lightroomowe edycje”, które sprawiły, że coraz więcej profili, korzystających z tego rodzaju „upiększaczy” wyglądało po prostu tak samo. W tym celu twórcy narzędzi służących do edycji treści na Instagramie opracowali inteligentną edycję zdjęć, bez trywialnych motywów i wyostrzonych kolorów. Kolejną przewidywalną zmianą w 2020 roku, która może potrząsnąć całym instagramowym światem jest wykrywanie i usuwanie postów obrabianych w programach graficznych! Pierwszym krokiem w tego rodzaju zmianach było usunięcie w październiku 2019 roku filtrów związanych z chirurgią plastyczną, a więc najprawdopodobniej to nie są żarty..
Dbanie o treści na Instagramie
Instagram od ponad roku w niektórych krajach testuje „ukrywanie liczby lajków”: m.in. w Kanadzie, USA, Japonii, Nowej Zelandii i Brazylii. Program ten w 2020 roku obejmie także pozostałe państwa. Dodatkowo Instagram chce wprowadzić oznaczenia dotyczące publikacji, które mogą wywołać wszelkiego rodzaju niepożądane reakcje. Wszystko po to żeby przeciwdziałać rozpowszechnianiu fałszywych i tzw. „wrażliwcu informacji”, które mogą negatywnie odbić się na odbiorcach.
Emoji, animacje na zdjęciach i wideo
Emoji we współczesnej wirtualnej kulturze służą do pokazywania emocji. U naszych przyjaciół zza oceanu trend ten szturmuje już od dawna większość publikowanych zdjęć na IG. Co prawda ozdabianie zdjęć emotkami wciąż nie jest trendem numer jeden w Europie, ale czas pokaże czy „emotikomania” na Instagramie dojdzie również do nas. Instagram rozwija także inne narzędzia do rozwoju i metamorfoz publikowanych treści. Należą do nich różnego rodzaju efekty specjalne, animacje, gify itp. Oznacza to, że migoczące tło, kwiatki, pieski i czego dusza zapragnie w ozdabianiu zdjęć stopniowo będzie dostępne dla każdego użytkownika Instagrama.
Instagram z ulepszonymi narzędziami analitycznymi
Każdy kto ma choć minimum pojęcia o marketingu doskonale wie, że Instagram to nie tylko narzędzie służące do rozrywki, ale także skuteczny portal reklamowy. Twórcy Instagrama doskonale o tym wiedzą i starają się usprawnić za wszelką cenę portal dla użytkowania w celach marketingowych. Już w zeszłym roku wprowadzili rozszerzone statystyki dla specjalnych kont „twórców”, mające ułatwić rozwój społeczności i firm, które oczekują większego zainteresowania ze strony użytkowników. Dodatkowo serwis ma ulepszyć dane analityczne, m.in. statystyki, które bezproblemowo pozwolą na dokładną analizę danych nawet z bardzo długich okresów.
Instagram w 2020 – platformą zakupową jak Amazon
Każdy kto korzystał z Instagrama wie, że to wręcz „nadgorliwy” portal – robi wszystko, aby utrudnić opuszczenie go przez gości. Dodatkowo każde spostrzegawcze oko zauważy pewną zależność – im częściej odwiedzamy Instagram tym więcej reklam zostaje wyświetlanych i nie jest żadną tajemnicą, że to wszystko generuje większy zysk. Twórcy Instagrama w 2020 roku chcą zrewolucjonizować platformę – wprowadzając możliwość zakupów bez przekierowania na witrynę sklepu, tak jak było dotychczas, ale na wewnętrzną stronę IG. Czy ten pomysł sprawi, że portal fotograficzny stanie się konkurencją dla np. Amazon ? Najprawdopodobniej przekonamy się o tym w bieżącym roku.
Rewolucja w Instagram TV
Kanał TV na Instagramie istnieje już od jakiegoś czasu, jednak w 2020 roku ma także przejść rewolucje. Co prawda wciąż nie ma szans na konkurowanie z Youtube, ale może w zamian skoncentrować się na nieco bardziej niszowych obszarach. Nowością taką ma być możliwość wyszukiwania przy używaniu słów kluczowych , na podobnej zasadzie jak Google, jak również możliwość subskrypcji kanałów IGTV.
Docenienie znaczenia mikroinfluencerów
Świat się zmienia, a wraz z nim potrzeby reklamowe. Instagram w 2020 roku chcę się skupić na rozwoju mikroinfluencerów, ponieważ widzą w nich duży potencjał reklamowy. Spowodowane jest to prostą zależnością – mniejsza grupa z reguły jest bardziej zaangażowana. Popularne osoby z ponad milionem obserwatorów nie odpowiedzą na pytania wszystkim zainteresowanym, w przeciwieństwie do mikroinfluencerów. Mikroinfluencerzy mogą z powodzeniem reagować na większość prób kontaktu ze strony użytkowników.
Instagram nie tylko dla Milleniasów
Czas płynie nieubłaganie, a wraz z nim na świat przychodzą nowe pokolenia, które dyktują trendy. Obecnie większość milleniasów pracuje, zakłada rodziny, coraz rzadziej spędzając czas w wirtualnej rzeczywistości. W świecie wirtualnym natomiast stale powiększa się liczba użytkowników pokolenia „Z”, do których dotarcie staje się nowym wyzwaniem. Zgodnie z najnowszymi raportami ta generacja, znudzona „sztuczną idealnością” lalek barbie, kenów i dla wielu nieosiągalnymi wymiarami 90x60x90cm oczekuje przede wszystkim autentyczności. Czy Instagram sprosta tym wymaganiom? Z tego co wiemy to zmierza to od jakiegoś czasu zmierza w tym kierunku, a skutki działania portalu będą widoczne niebawem.