Wiele osób uważa, że czasy ulotek reklamowych dobiegły końca. Współcześnie coraz więcej osób ma regularny dostęp do Internetu, a marketerzy mają coraz większy wachlarz narzędzi internetowych ułatwiających dostęp do grupy docelowej . Jednak w natłoku informacji, czasami to właśnie otrzymana w ostatniej chwili na ulicy atrakcyjna ulotka może przyczynić się do ostatecznego wyboru miejsca. W naszym artykule przestawiliśmy jak powinniśmy zaprojektować atrakcyjną ulotkę reklamową.
Cel i korzyść dla klienta
Zwrócicie uwagę ile razy po otrzymaniu ulotki bez namysłu od razu „pakowaliście ją” do kieszeni lub wyrzucaliście ją do kosza? A które z tych ulotek zachowaliście na dłuższy okres? O atrakcyjności i dalszym losie ulotki decydują sekundy. Jeżeli jednak zauważymy jakąś „korzyść” wynikającą z posiadania tej ulotki, to zostawiamy ją na dłużej. Korzyścią może być np. zniżka na jakiś produkt lub usługę, wstęp do jakiegoś miejsca za ”okazaniem” tego rodzaju nośnika. Decyzja zależy od Ciebie. Sam pomyśl, co powoduje, że zatrzymujesz ulotkę na dłużej?
Intersująca ulotka reklamowa? Prostota, prostota, prostota…
Przesadnie ozdobne pismo, dużo tekstu ,a może abstrakcyjne grafiki? Takie ulotki często zamieniane są w „papierowe samolociki” i po sekundzie z gracją wlatują celnie do kosza, niczym piłki Michela Jordana. Tekst napisany nietypową czcionką jest ok, ale tylko na konkursach i kursach kaligraficznych. Dużo tekstu kojarzy się głównie ze skomplikowanymi umowami urzędowymi. Abstrakcyjna grafika zarezerwowana jest jedynie dla ulotek, które mają zachęcić do odwiedzenia wystawy znanego artysty abstrakcyjnego np. Jacksona Pollocka. Wniosek – ulotka powinna być wierna zasadzie „mniej znaczy więcej”.
Czcionka powinna być uniwersalna, użyć można np. standardowej Times New Roman. Grafika najlepiej jak jest prosta i oryginalna. Całość powinna wyglądać w sposób nie przysłaniający klientowi „korzyści”.
Grafika czy zdjęcia?
Nie oszukujmy się, w dzisiejszych czasach nadmiar tekstu w nośnikach marketingowych może prędzej zaszkodzić niż pomóc. Ludzie nie lubią czytać, ale uwielbiają oglądać, dlatego w materiałach niewielkiego formatu lepiej przekazywać „treść obrazkowo”. Wybór należy do nas – dobrze zrobiona grafika lub zdjęcie może przekazać o wiele więcej niż 1000 słów. Ilość? Jeden duży obraz przykuwający uwagę, czy klika mniejszych zagwarantują na pewno większe powodzenie niż zwykły tekst.
Format i cena ulotek reklamowych
Dobre drukarnie są w stanie wydrukować ulotki w każdym kształcie i formacie. Wybór zależy od naszego budżetu – jeżeli dysponujemy niezbyt pokaźną sumą pieniężną powinniśmy zdecydować się na standardowe rozmiary np. A5 (pół arkusza A4 – 210mm x 148.5mm), DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) lub A7 (105mm x 74mm). Cena projektu standardowej ulotki to min. 80 zł, wydruk zależnie od ilości i formatu kosztuje od kilku groszy do ok. 2zł za sztukę. Większą cenę zapłacimy za bardziej wymyślne kształty i nietypowe rozmiary. Tego rodzaju forma ulotki gwarantuje nam zawsze większą możliwość wyróżnienia się z tłumu.