Internet dla wielu rodzajów reklam jest nieograniczonym polem manewru. Zasięg jaki możemy osiągnąć dzięki reklamie internetowej w porównaniu do tradycyjnych odpowiedników jest o wiele większy. Baner internetowy jest alternatywą formą reklamową dla bilbordów. Powszechne opinie głoszą, że „banery internetowe” to najbardziej denerwująca forma przekazu marketingowego, jednak najnowsze badania wskazują wciąż na ich wysoką skuteczność. Po lekturze naszego artykułu będziecie wiedzieć czy warto inwestować w tego rodzaju reklamę.
Świetne wyniki współpracy z Adwords
Dobrze zaprojektowany baner internetowy powinien skupiać uwagę użytkownika. Odpowiednio dopracowana grafika i chwytliwe hasło reklamowe baneru internetowego może zdobyć popularność większą niż klasyczne linijki tekstowe w kampanii Adwords. Warunkiem osiągnięcia takiego celu są stonowane efekty graficzne. Nie można zapomnieć, że pstrokatość i dynamiczne animacje mogą doprowadzić użytkowania do „oczopląsu” czego skutkiem będzie już na samym początku negatywne nastawienie do przekazu.
Możliwość idealnego dopasowania do konkretnego odbiorcy
Jeżeli chcemy żeby nasz baner internetowy zdobył jak największą liczbę odbiorców powinniśmy najpierw zastanowić się kto będzie ich odbiorcą. Dzisiaj możliwości takiego doboru są niemal nieograniczone. Można stworzyć konkretny profil użytkowników bazujący m.in. na ich zainteresowaniach, zachowaniach sieciowych itp. Dzięki historii przeglądanych przez odbiorców informacji w Internecie, możemy dostosować odpowiednie pory i miejsca, w których będą wyświetlane banery. Dobrym rozwiązaniem jest przycisk „call to action”, który może zostać wykorzystany do pomiaru współczynnika klikalności baneru. Dobrą metodą jest umieszczenie hasła dopasowanego do grupy docelowej lub po prostu wyróżnienie reklamy np. kontrastującą kolorystyką.
Zminimalizowanie problemów wynikających z serwerów reklamowych i stron internetowych
Klasyczne banery internetowe są dobrze odczytywane są przez wszystkie serwery i przeglądarki, rzadko je blokujące (oczywiście jeżeli nie są przesadnie „duże” lub zrobione w programach animacyjnych o ograniczonej czytelności). Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego umieszczenia baneru na stronie internetowej. Jeżeli będzie odpowiednio komponować się z layoutem strony bez problemu zachęci użytkowników do klikania.
Brak potrzeby wysokiego budżetu
Na baner internetowy mogą pozwolić sobie nawet firmy, które dysponują ograniczonym budżetem. Zaprojektowanie baneru i stworzenie hasła nie jest zbyt drogie. Oczywiście cena może być zależna m.in. od technologii jaka zostanie wykorzystana w celu stworzenia tego rodzaju reklamy. Banery statyczne są tańsze od banerów animowanych. Możemy także zredukować jego koszt jeżeli samodzielnie zrobimy jakąś część, np. gdy stworzymy własną treść lub koncepcję.
Wady banerów internetowych
Baner internetowy jak wiele innych reklam ma także swoje wady. Pierwsze banery w Internecie pojawiły się w latach 90-tych ubiegłego wieku i choć niektóre z nich wyglądały jak graficzna „antysztuka” były bardzo skuteczne. Nieustannie rozwijająca się technologia utworzyła konkurencyjne formy reklamy internetowej, przez co słabe banery nie mają szansy bytu w świadomości odbiorców. Współcześnie wielu użytkowników ma syndrom „banner blindness” – ślepotę banerową, którą cechuje się niezwracaniem uwagi na tego typu treści.
Kolejną wadą banerów internetowych jest ich nadmiar, co stanowi główną przeszkodę na drodze odpowiedniego trafienia do klienta. Sieć zasypuje nas reklamami typu display, pop-up lub statycznymi banerami, dlatego też w celu wyróżnienia tego typu reklamy warto powierzyć jej wykonanie profesjonalistom.